Scandal monstru pe campania de promovare a Universității Cluj în facultăți

 

Sâmbătă, U Cluj, în parteneriat cu Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” și sponsorul principal al Superligii, a lansat o campanie intitulată „stUdent la Cluj”, adresată studenților din anul 1 la licență în cele două mari universități din oraș.

Campania a fost gândită pentru ca „miile de boboci din oraș să afle că studenții din Cluj au echipa lor de suflet”, după cum se arată pe site-ul clubului. Concret, au fost pregătite 1.919 pachete, reprezentând anul înființării clubului) destinate studenților la început de traseu universitar, care conțin un tricou de suporter, o invitație la meciul cu Oțelul Galați, programat pe 18 octombrie, ora 21:00, și un „carnet de student” cu cântecele galeriei.

Din nefericire, gestul a produs deja un adevărat scandal, studenților fiindu-le înmânate  în ”carnetele de student” scandările galeriei, unele dintre ele suburbane, cu multiple derapaje rasiste și sexiste sau îndemnuri la violență.

Exemple:

”De la Cluj la Apahida

Nici o fată n-are sida

De la Cluj la Baia Mare

Nici una nu-i fată mare

De n-ar fi arbitrii hoți

”U” Cluj i-ar bate pe toți”

”Toți steliștii din Ardeal,

Să ne facă s** oral”

”Frânari în Gruia când venim,

Pe 7 străzi vă fugărim,

Nu cântați, nu vă afirmați,

Pe stadioane ce căutați?

Nu vă comparați cu noi!

Ne-am p**** mereu pe voi.

Sunteți doar niște cio***!”

 

”Și să se știe în lung și-n lat

Că cfr-u-i de c****!”

 

”Când mai prinzi câte-un stelist

Rapidist sau ceferist

Îl bați, îl calci în picioare

Căci dragostea noastră doare

Când mai prinzi câte-o studentă

Care e și eminentă

O dezbraci și o seduci

Nu te lași până n-o...”

Reacția U Cluj

Clubul clujean a reacționat rapid în urma criticilor venite de peste tot și susține că respectivele carnete nu vor mai fi distribuite, ci înlocuite cu versiunea „curată”.

„Regretam situația. Textul cărții cu cântecele galeriei a fost furnizat de suporteri pentru această campanie. Există două versiuni ale respectivei cărți și, din păcate, dintr-o regretabilă eroare, nu a fost trimisă spre tipar versiunea «clean».

Ne cerem scuze celor care au fost afectați și celor care s-au simțit deranjați, este o situație neplăcută pentru care nu au nicio vină partenerii implicați în campanie.

Campania a fost foarte apreciată si va continua, deocamdată fără respectiva tipăritură, care a fost retrasă deja de la distribuție. În cel mai scurt timp, va ieși de la tipar versiunea corectă, care va fi reintrodusă apoi în procesul de distribuție, în cadrul campaniei.

Le mulțumim celor care ne-au atras atenția cu promptitudine asupra erorii și ne-au permis sa o corectăm rapid”, a transmis clubul U Cluj.

Reacția UBB Cluj

Universitatea Babeș-Bolyai a distribuit în cursul zilei de luni și ea un comunicat de presă, în care numește distrubuirea trivialităților galeriei drept ”o eroare regretabilă”.

”Universitatea Babeș-Bolyai a promovat și continuă să promoveze tradiția și excelența academică, spiritul universitar fiind cel care ne ghidează toate acțiunile.

Campania „stUdent la Cluj”, în care UBB  a intrat ca partener la invitația FC Universitatea Cluj, este una menită să atragă studenții către mișcarea sportivă clujeană și să închege comunitatea din care Universitatea noastră face parte, alături de toate celelalte universități publice din Cluj, ca membru fondator al Asociației Sportive Universitatea Cluj.

Broșura cu versurile galeriei U Cluj a fost eliminată din kit-urile distribuite studenților,  Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) fiind împotriva oricăror forme de manifestare a comportamentelor necorespunzătoare mediului academic, agresive, indecente sau lipsite de fair-play.

UBB promovează valorile multiculturalității, diversității și incluziunii, precum și pe cele ale excelenței în toate domeniile de activitate pe care le abordează, iar implicarea în campania „stUdent la Cluj” urmărește tocmai închegarea unei comunități academice guvernată de spiritul sportivității. Din această perspectivă, este important ca ideea frumoasă a campaniei care s-a bucurat de un foarte mare succes în rândul studenților să nu fie umbrită de o eroare regretabilă”, se arată în comunicatul difuzat, luni, de UBB Cluj

Te-ar putea interesa și: