Coca-Cola a fost clasată pe prima poziție în topul poluatorilor cu plastic în auditul anual al celor de la Break Free From Plastic. Asta pentru că sticlele de răcoritoare produse de companie sunt cele mai des întâlnite abandonate pe plaje, râuri, în parcuri sau alte zone, în 51 din 55 de țări. Anul trecut statistica a vizat 51 de țări, iar în 37 dintre ele deșeurile rezultate de la produsele Coca-Cola erau cele mai răspândite.
Situația, arată auditul, este chiar mai gravă de cât în cazul companiilor PepsiCo și Nestlé la un loc. Logo-ul Coca-Cola a fost descoperit pe 13.834 ambalaje de plastic, în condițiile în care PepsiCo a apărut pe 5.155 ambalaje amandonate, iar Nestlé pe 8.633.
„Cele mai mari corporații din lume susțin că lucrează din greu pentru a rezolva poluarea cu plastic, dar în schimb ei continuă să pompeze ambalaje nocive de plastic de unică folosință”, a declarat Emma Priestland, coordonatorul campaniei globale Break Free From Plastic.
Aceasta spune faptul că ar trebui găsită o soluţie pentru a nu mai polua.
„Coca-Cola, PepsiCo și Nestlé ar trebui să fie lideri în găsirea unor soluții reale pentru a reinventa modul în care își livrează produsele”, a spus ea.
Coca-Cola a declarat că lucrează pentru a aborda deșeurile de ambalaje, în parteneriat cu alții.
"La nivel global, ne-am angajat să recuperăm fiecare sticlă până în 2030, astfel încât niciuna dintre ele să nu ajungă ca gunoi sau în oceane, iar plasticul să fie reciclat în sticle noi", a spus un purtător de cuvânt.
Un purtător de cuvânt al PepsiCo a declarat ei iau măsuri pentru a aborda ambalajele prin „parteneriat, inovație și investiții”. Aceștia au spus că au stabilit obiective de reducere a plasticului.