OpenAI a lansat joi o funcţie de căutare în cadrul ChatGPT, chatbot-ul său viral, poziţionându-se astfel ca un competitor mai puternic pentru motoare de căutare precum Google, Bing, al Microsoft, şi Perplexity.
Noul sistem de căutare, numit SearchGPT, oferă informaţii actualizate, inclusiv scoruri sportive, cotaţii bursiere şi date meteo în timp real, folosind căutări pe web şi colaborări cu furnizori de ştiri şi date. Această funcţie, testată în beta din iulie, este o versiune fin ajustată a modelului GPT-4 al OpenAI.
SearchGPT vine ca o mişcare care ar putea avea implicaţii pentru Google, care domină piaţa motoarelor de căutare. De la lansarea ChatGPT în noiembrie 2022, investitorii Alphabet şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la pierderea cotei de piaţă, OpenAI oferind utilizatorilor o alternativă inovatoare la căutarea de informaţii online.
Funcţia de căutare din ChatGPT permite utilizatorilor să obţină răspunsuri mai rapide şi complexe, asemănătoare unei conversaţii naturale, iar utilizatorii pot accesa surse de încredere, inclusiv parteneri precum The Associated Press, Reuters şi Le Monde, printr-un buton de ”Surse”.
Disponibilă pentru abonaţii ChatGPT Plus şi Team, noua funcţie va fi lansată în următoarele săptămâni pentru utilizatorii Enterprise şi Edu, iar utilizatorii versiunii gratuite vor beneficia de aceasta în lunile următoare.