ADMINISTRATIV

Administrativ

Lucrări de întreținere pe un drum turistic important din județ

Consiliul Județean Cluj a demarat lucrări de întreținere pe drumul județean DJ 108C Răchițele – Ic Ponor. Acestea vizează un sector în lungime de peste 19 kilometri, situat între kilometrul 53+529 și kilometrul 72+844.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „E un nou drum de mare interes turistic pe care acționăm, pentru că e important nu doar să reabilităm și să modernizăm drumurile județene ci să le și menținem în foarte bune condiții de circulație.

Urmează a fi, astfel, executate lucrări constând în curățarea platformei drumului de materialul adus de viituri, aducerea la profil a acostamentelor prin tăieri mecanice, completarea acostamentelor cu material pietros, curățarea acostamentelor în dreptul parapetelor, curățarea mecanizată a șanțurilor și a rigolelor. De asemenea, urmează a fi executate și lucrări de tăiere a lăstărișului și a vegetației din zona drumului.

Durata maximă de execuție a lucrărilor de întreținere este de două luni.

Reamintim în acest context faptul că forul administrativ județean a încheiat recent 22 de noi contracte pentru întreținerea drumurilor județene, acestea vizând peste 268 de kilometri de drum.

Administrativ

Au demarat lucrările de întreținere pe drumul județean DJ 107T Măguri Răcătău

Consiliul Județean Cluj a demarat o serie de lucrări de întreținere curentă și periodică pe drumul județean DJ 107T Mărișel – Măguri Răcătău. Acestea au drept principal scop asigurarea unei circulații normale, în condiții de siguranță, și vizează sectorul de 15,6 kilometri cuprins între kilometrul 8+000 și kilometrul 23+600, din care un tronson în lungime de 3,2 kilometri va fi asfaltat.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: Am demarat operațiunile pe DJ 107T în contextul mai larg al lucrărilor pe care le derulăm pe mai multe drumuri județene, pentru asigurarea unor condiții optime de circulație. Sunt lucrări importante deoarece acest drum asigură accesul către o zonă montană superbă, cu un potențial turistic uriaș, la a cărei dezvoltare am reușit să contribuim.”

Vor fi executate, astfel, operațiuni constând în plombarea gropilor, colmatarea mecanizată a rosturilor și a crăpăturilor, tratarea burdușirilor și a tasărilor, lucrări de asigurare a scurgerii apelor din zona drumului prin curățarea și desfundarea șanțurilor, rigolelor și a podețelor, completarea de acostamente cu material pietros, refacerea camerei de cădere și a timpanelor la podețe precum și montare de parapet metalic.

În această fază se execută lucrări constând în săpături, desfundări de șanțuri și plombări.

Durata maximă de execuție a lucrărilor este de două luni.

Reamintim în acest context faptul că forul administrativ județean a încheiat recent 22 de noi contracte pentru întreținerea drumurilor județene, acestea vizând peste 268 de kilometri de drum.

Administrativ

Emil Boc i-a îndemnat pe clujeni, la Napoca Live, să doneze sânge: ”Bine faci, bine primești! Putem salva vieți”

Primăria municipiului Cluj-Napoca a demarat o campanie de donare de sânge printre angajații instituției, iar Emil Boc i-a îndemnat pe clujeni, în direct la Napoca Live, să doneze la rândul lor, pentru că asemenea gesturi pot duce la salvarea unor vieți.

”Aș vrea să adresez o invitație clujenilor pentru a dona sânge. Am fost și eu dimineață, am văzut și accidentul acela tragic produs zilele trecute pe Feleac, e un tânăr care are nevoie de sânge. Aceste lucruri se întâmplă din nefericire în fiecare zi și nu se știe care dintre noi, în ce moment al vieții avem nevoie de o donare de sânge. Am inițiat la primărie o campanie în acest sens, avem 55 de colegi care donează astăzi, mâine și poimâine.

Vă rog, în măsura în care condițiile de sănătate vă permit să vă deplasați la Centrul de Transfuzii, unde e o echipă admirabilă și cu o implicare totală, și o felicit pe doamna director pentru acest lucru. Dar, repet, faceți un bine în fiecare zi, pentru că bine faci, bine primești, și prin asta nu numai că salvezi o viață, dar să știți că este benefică și pentru propria dumneavoastră sănătate această donare. În plus, Clujul a demonstrat întotdeauna că poate avea această conștiință civică și că ne putem implica fiecare așa cum putem. A dona sânge, înseamnă a ajuta un om la nevoie, înseamnă a salva o viață și a face un bine”, a spus primarul Clujului, la Napoca Live.

Beneficiile pentru sănătatea donatorilor, studiate și dovedite, sunt multiple: de la efecte precum reglarea tensiunii arteriale sau reducerea apariției atacurilor de cord până la îmbunătățirea sănătății mentale și impact pozitiv asupra stresului.

Mai mult, fiecare donator beneficiază de: analize medicale (grupa sanguină, Rh, hemoleucogramă, hepatita B, hepatita C, HIV, HTLV, analize biochimice),  compensații valorice - 7 bonuri valorice care pot fi folosite pentru a achiziționa produse / alimente, adeverință pentru a beneficia de o zi liberă de la serviciu, facilități la transportul în comun ș.a.

Condițiile de donare și beneficiile detaliate pentru donatori pot fi consultate pe site-ul www.crtscluj.ro .

PROGRAM Centrul de Transfuzie Sanguină Cluj:

LUNI - VINERI - 7.30 - 13.30

Adresă: strada Nicolae Bălcescu nr 18 (lângă Piața Mihai Viteazul)

Nr telefon: 0264.592.882

Administrativ

Contracte noi pentru întreținerea a aproape 300 de km de drumuri județene

Consiliul Județean a încheiat 22 de noi contracte pentru întreținerea drumurilor județene. Acestea vizează peste 268 de kilometri de drum.

Consiliul Județean Cluj a încheiat noi contracte de lucrări de întreținere ce vizează nu mai puțin de 22 de drumuri sau sectoare de drumuri județene. Lucrările urmează să se desfășoare pe mai multe sectoare, în lungime însumată de 268,5 kilometri, și au scopul de a îmbunătăți condițiile de circulație, precum și de a asigura o siguranță rutieră sporită.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj:  „Intenția noastră este de a profita la maxim de timpul care permite desfășurarea acestor operațiuni și de a interveni pe cât mai multe drumuri județene. Creșterea calității infrastructurii rutiere rămâne o prioritate absolută a Consiliului Județean, conștienți fiind că aceasta reprezintă o premisă de bază a dezvoltării economico-sociale a întregului județ.”

Operațiunile vor consta în lucrări de întreținere a platformei drumului, de asigurare a scurgerii apelor și a esteticii rutiere, plombări, montarea de parapete metalice, refacere a părții carosabile precum și lucrări de asfaltare acolo unde situația impune acest lucru.

Vor beneficia, astfel, de lucrări, următoarele drumuri județene:

  1. DJ107R-LOT3 Băișoara - Muntele Băișorii, km 21+350 - km 50+840
  2. DJ107R-LOT2 Cluj-Napoca - Ciurila, km 8+300 - km 21+350
  3. DJ108K limită județ Bihor - Baraj Drăgan, km 26+455 - km 29+495
  4. DJ109C Fizeșul Gherlii - Țaga, km 2+215 - km 17+600
  5. DJ107N-LOT3 Valea Ierii - Plopi, km 14+000 - km 21+000
  6. DJ107N-LOT2 Plopi - Gura Râșca, km 21+000 - km 28+600
  7. DJ161A Cojocna, km 8+000 - km 9+000
  8. DJ107L Turda – Crăiești - Lita, km 2+320 - km 30+950
  9. DJ151C limită județ Mureș - Tritenii de Sus, km 12+500 - km 22+728
  10. DJ764B Valea Drăganului - Lunca Vișagului, km 0+000 - km 22+165
  11. DJ105S Pata - Boju, km 7+590 - km 15+200
  12. DJ161E Habadoc – Buza – Feldioara - Valea Caldă, km 8+000 - km 25+024
  13. DJ182F Cuzdrioara - Valea Gârboului, km 5+500 - km 9+980
  14. DJ108C Răchițele - Ic Ponor, km 53+529 - km 72+844
  15. DJ763 Doda Pilii - IC Ponor, km 35+375 - km 39+060
  16. DJ161J Roșieni, km 0+00 – km 7+500
  17. DJ107S Gura Râșca - Măguri Răcătău, km 0+000 – km 11+000
  18. DJ107T Mărișel, km 0+000 - km 5+000
  19. DJ161Z Petea, km 0+000 – km 2+500
  20. DJ107T Măguri Răcătău, km 8+000 – km 23+600
  21. DJ103V Someșul Rece-Stolna - Vălișoara- intersecție cu DJ107L, km 0+000 - km 16+541
  22. DJ161K Căianu Vamă-Bărăi-Mureșenii de Câmpie-DJ161G, km 0+000 – km 20+120
Administrativ

Alin Tișe, la Napoca Live: ”Mereu spun că suntem pregățiți pentru deszăpezire, dar firmele ratează de fiecare dată prima intervenție, iar oamenii ne înjură pe noi!”

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a declarat, marți, la Napoca Live, că se ferește să mai dea pronosticuri și procente în ce privește activitatea de deszăpezire a drumurilor din județ.

”De fiecare dată spun că suntem pregătiți, că firmele ne asigură că sunt pregătite, chiar foarte bine pregătite pentru a interveni. Dar nu știu cum se face că de fiecare dată mare parte din ele nu intervin cum ar trebui la prima zăpadă, și oamenii ne înjură și spun că n-am făcut nimic”, a declarat Alin Tișe.

”Eu mă feresc să mai dau pronosticuri și să mai dau procente de sută la sută. De fiecare dată spun că suntem pregătiți, că firmele ne asigură că sunt pregătite, chiar foarte bine pregătite pentru a interveni. Dar nu știu cum se face că de fiecare dată mare parte din ele nu intervin cum ar trebui la prima zăpadă, și oamenii ne înjură și spun că n-am făcut nimic. Ducându-ne pe teren, ei ne asigură că au bazele pregătite, că au mașinile și nisipul pregătite, că au banii pe care noi i-am pregătit pentru serviciile de deszăpezire, deci totul. Din punct de vedere teoretic, da, putem spune că suntem pregătiți.

Dar, din experiență vă spun că nu întotdeauna pregătite la prima zăpadă și, ca întotdeauna, începutul de intervenție va fi greoi. Și anul acesta, deși avem totul pregătit, e totul verificat iar firmele de abia așteaptă să intervină, pentru că, așa, ele încasează și bani pentru asta, și încasează mai mult decât să stea cu mașinile să aștepte într-o bază îndepărtarea zăpezii. Deci, pot spune că, din punct de vedere administrativ și al organizării, am făcut tot ce ține de noi.

Sper, acum, ca firmele să fi învățat din greșelile din anii trecuți, mai cu seamă că și anul acesta avem aceleași firme ca și anul trecut, fiind un contract de patru ani. E totul pregătit, avem județul împărțit în patru zone, fiecare are altă firmă care se ocupă de deszăpezire, banii pentru lucrări sunt prinși în bugetul județului, utilajele sunt pregătite, așa cum am verificat. Deci, vă spun, cu dorința și cu speranța, că vor fi cât mai puține probleme, sau mult mai puține față de anii trecuți în aceste intervenții pe drumurile județene.

Am încercat în fiecare an să le explicăm că pentru noi nu e o plăcere să amendăm firmele, care poate ulterior ar putea avea probleme. Pentru că, poate, amenda respectivă ar însemna salariile pe care ar trebui să le dea pentru două luni, și atunci, în esență, tot ei pierd până la urmă. Sigur că de fiecare dată ei găsesc motive și explicații, ca în viață. Niciodată nu consideri că e vina ta pe deplin, și încerci să găsești explicații în alte părți.

Ideea este că am dorit să facem un parteneriat contractual între firme și Consiliu, și acestea să-și facă datoria. Noi nu așteptăm nimic în plus sau în minus de la ele.

Sper ca anul acesta să fie mai puține sincope și să intervină mult mai repede, mult mai eficient, încrezător fiind că au învățat din greșelile anilor trecuți”, a spus președintele Consiliului Județean Cluj, la Napoca Live.

Planul de intervenție pentru sezonul de iarnă, aprobat de CJ

 Consiliul Județean Cluj a aprobat Planul operativ de acțiune în timpul iernii pe drumurile județene, valabil până în data de 30 aprilie 2024.

Astfel, forul administrativ județean a analizat și a clasificat întreaga rețea de drumuri județene, în lungime de 1.228,314 de km, pe niveluri de viabilitate, stabilind procedurile standard de intervenție pe durata sezonului rece.

Raportat la importanța și nivelul de trafic înregistrat pe fiecare sector în parte, numărul şi mărimea localităţilor pe care le leagă, precum şi la alte criterii obiective, drumurile au fost clasificate pe patru niveluri în funcție de care se vor stabili ordinea şi timpul în care se intervine, operațiunile care se execută, tipurile și cantitățile de materiale utilizate, etc.

Totodată, planul stabilește modul de conducere și coordonare a acțiunilor, sistemul de informare a factorilor implicați, numărul bazelor de deszăpezire ce vor trebui să funcționeze pe fiecare lot de drumuri, astfel încât să se asigure un timp optim de intervenție, utilajele și mijloacele de transport ce vor fi folosite, cantitățile și tipurile de materiale, carburanți și lubrifianți etc.

În ceea ce privește împărțirea pe niveluri de intervenție, la nivelul I de viabilitate, în cazul căruia se intervine în cel mai scurt timp, au fost încadrate 26 de drumuri sau sectoare de drumuri județene, în lungime totală de 469,532 km, în timp ce la nivelul II au fost înscrise 38 de drumuri judeţene, care asigură legătura cu centrele de comună, în lungime totală de 364,417 km. În același timp, la nivelul III de viabilitate au fost încadrate 40 de drumuri județene în lungime de 284,998 km. Nivelul IV, în lungime de 109,367 km, este format din 16 sectoare de drumuri judeţene cu trafic extrem de redus de vehicule.

 Prestatorii serviciilor de deszăpezire a drumurilor județene sunt:

Lotul 1 – zona Huedin: Maxi Prest RCE SRL;

Lotul 2 – zona Gilău: Maxi Prest RCE SRL;

Lotul 3 – zona Turda: Maxi Prest RCE SRL;

Lotul 4 – zona Gherla: Opentrans SRL;

Lotul 5 – zona Dej: SC Diferit AG SRL.

Administrativ

Buletine la poarta casei, joi, în Cămărașu

O echipă de funcționari ai Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj, instituție publică de interes județean aflată sub autoritatea Consiliului Județean, se va deplasa joi, 19 octombrie 2023, începând cu ora 09.30, în localitatea Cămărașucu stația mobilă, în vederea preluării documentelor și fotografiei pentru întocmirea cărților de identitate, urmare a modificărilor survenite odată cu aprobarea Nomenclatorului stradal al comunei Cămărașu.

În acest context, cetățenii de pe raza comunei care au cărțile de identitate expirate sau care urmează să expire în următoarele 180 de zile, tinerii care împlinesc vârsta de 14 ani, precum și persoanele aflate în alte situații care impun eliberarea unui nou act de identitate și cei care solicită viză de reședință sunt invitați să se prezinte cu toate documentele necesare eliberării cărții de identitate la sediul Primăriei comunei Cămărașu.

Pentru desfășurarea în bune condiții a activităților ce se impun în această etapă, premergătoare întocmirii cărții de identitate, respectiv de preluare a imaginilor, cererilor și documentelor necesare, funcționarii Direcției Județene de Evidență a Persoanelor beneficiază de sprijinul angajaților din cadrul Primăriei Cămărașu, precum și de colaborarea organelor de poliție locale.

Administrativ

Spitalul de Boli Infecțioase Cluj a fost acreditat cu cel mai mare punctaj din țară

Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Cluj-Napoca, unitate sanitară care funcționează în subordinea Consiliului Județean Cluj, a fost reacreditat de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Felicit întregul colectiv al Spitalului de Boli Infecțioase pentru certificarea obținută, cu un punctaj record.  În ce privește Consiliul Județean Cluj, am urmărit să le fim în permanență aproape și să le ușurăm munca, dovadă fiind investițiile extrem de consistente pe care le-am realizat constant în spital, atât din fonduri europene cât și din bugetul propriu, în vederea asigurării unui act medical de cea mai înaltă calitate.”

Activitatea de evaluare a presupus analiza a 3.589 de indicatori prin care membrii comisiei au măsurat gradul de asigurare și îmbunătățire continuă a calității serviciilor de sănătate și a siguranței pacientului.

În urma procesului de analiză și evaluare a tuturor criteriilor, Spitalul de Boli Infecțioase a obținut un punctaj de nu mai puțin de 98,42%, cel mai mare punctaj în rândul spitalelor din țară, punctaj care demonstrează un standard foarte înalt al calității actului medical.

Acreditarea Spitalului Clinic de Boli Infecţioase din Cluj a survenit la finalul unui extrem de laborios proces de evaluare a tuturor structurilor, compartimentelor funcţionale şi a serviciilor acestuia. Termenul de valabilitate a certificatului de acreditare este de cinci ani.

Reamintim, în acest context, faptul că Spitalul Clinic de Boli Infecțioase este structurat pe două activități principale ale sistemului de sănătate, și anume activitate spitalicească și activitate ambulatorie. Activitatea spitalicească este asigurată în unitatea principală situată pe str. Iuliu Moldovan, nr. 23, unde anual se realizează cca. 6.000 de cazuri de spitalizare continuă și aprox. 15.000 de cazuri de spitalizări de zi specifice patologiei bolilor infecțioase. De asemenea, Ambulatoriul Integrat al unității sanitare, situat pe str. Moților, nr. 19, este cea mai mare și complexă unitate ambulatorie din țară, având o structură organizatorică ce cuprinde 24 de specialități clinice medicale pentru adulți, 11 specialități clinice medicale pentru copii și cinci laboratoare medicale. Activitatea medicală este susținută de 5 laboratoare clinice medicale asigurându-se un flux mediu de cca. 1000 pacienți/zi.

Administrativ

Aproape 3.500 de permise de ședere eliberate în Cluj anul acesta. Majoritatea pentru cetățeni din Sri Lanka, Nepal, India și Bangladesh

În total, în cele 9 luni scurse din 2023, polițiștii de la „Imigrări”, din  Cluj, au emis 3414 permise de ședere. Dintre acestea, 640 au fost pentru cetățeni din Sri Lanka, 544, pentru cei din Nepal, 363 –  India, 242 – Bangladesh. Diferența o reprezintă permise de ședere pentru străini din alte țări.

Din totalul documentelor emise, 3.344 au fost permise de ședere temporară, iar 70 au fost permise de ședere pe termen lung, notează ziardecluj.ro.

De asemenea, în aceeași perioadă de referință, s-au eliberat 806 certificate de înregistrare și 96 cărți de rezidență permanentă pentru cetățenii Uniunii Europene/SEE/CH.

Să mai spunem că au fost înregistrate și 3234 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, fiind emise 2851 de documente pentru lucrătorii permanenți și detașați. Au existat și 324 de cereri respinse.

S-au primit și 106 invitații, 93 dintre acestea fiind aprobate.

Trecând pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada analizată au fost efectuate 541 de verificări în teren, în urma cărora au fost depistați în situații ilegale 44 de străini. Dintre aceștia, cei mai mulți provin din Bangladesh- 20, Sri Lanka – 7, iar diferența sunt din alte state.

Administrativ

Patru obiective din Cluj vor fi iluminate, astăzi, în roz

Primăria Cluj-Napoca marchează faptul că luna octombrie este luna de conștientizare cu privire la cancerul de sân. În această seară,  4 obiective din oraș vor fi iluminate în roz. Este vorba despre: Casa de Cultură a Studenților, Fântâna arteziană din Parcul Central, Podul Porțelanului și Nodul N. 

Potrivit datelor publicate de Institutul Național de Sănătate Publică, cancerul mamar poate să apară la femeile de orice vârstă, chiar dacă nu au niciun factor se risc. Cel mai mare număr de cazuri se înregistrează în rândul femeilor cu vârsta cuprinsă între 50 şi 69 de ani. Conform statisticilor, aproximativ 11.43% dintre cazurile de cancer de sân din Europa apar la femei cu vârsta sub 44 de ani; 54% apar la vârsta de 45-69 de ani, iar restul cazurilor la femeile peste această vârstă.

picture1