Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a vorbit, marți, la emisiunea Talkshow Direct de la Napoca Live, despre efectul direct și imediat al modernizării drumurilor de munte din județ, atât în ceea ce-i privește pe localnici, cât și pe turiști.
”M-am întâlnit cu câțiva proprietari de pensiuni, și care erau atât de bucuroși că au acum acel drum, și care mi-au spus că sunt dispuși ca din profitul afacerii lor să doneze pentru casele de copii o sumă de bani, tocmai în semn de apreciere a faptului că autoritățile i-au ajutat și le-au făcut drumurile care i-au salvat de faliment”, a spus Alin Tișe.
”Am ajuns, astăzi, la 1.500 de kilometri de drum în administrarea județului. Am mai preluat de la câteva primării anumite drumuri care sunt considerate centuri sau care scurtează distanța dintr-o zonă și alta, care se adaugă celor 1.200 km existenți deja. În privința acestora, pot spune că sunt aproape finalizați, și pot spune că ne apropiem de acest deziderat pe care l-am stabilit, acela de a asfalta toate drumurile din județ până la finalul anului.
Mai sunt încă două drumuri finalizați în această perioadă, Drumul Tarniței, de la Gilău la Mărișel, unul de 48 de km, și un altul, de 25 de km, care leagă Mănăstireniul de zona Beliș, și care leagă această zonă de celălalt areal care merge spre Călata, respectiv Călățele, și de acolo merge spre Mărgău și mai sus, spre Răchițele și Prislop – Ic Ponor. O legătură care scurtează, deci, drumul de la Huedin spre Reăchițele cu 25 de km.
Este o satisfacție pe care o am și în plan personal. De când am intrat în politică mi-am dorit să lăsăm lucruri palpabile, pe care oamenii să le vadă ei, să le poată constata singuri. Iastă că după câțiva ani încept să se vadă roadele muncii noastre, și nimeni, nici din alte partide, nu mai contestă această evoluție bună a Clujului în materia infrastructurii.
Sunt oameni care au pensiuni și care acum se bucură că nu au dat faliment. În Mărișel, vă spun, m-am întâlnit cu câțiva proprietari de pensiuni, și care erau atât de bucuroși că au acum acel drum, și care mi-au spus că sunt dispuși ca din profitul afacerii lor să doneze pentru casele de copii o sumă de bani, tocmai în semn de apreciere a faptului că autoritățile i-au ajutat și le-au făcut drumurile care i-au salvat de faliment.
Eu cred ca asta e ceea ce rămâne după noi, finalizarea acestor obiective importante.
În ce privește accesul în curțile oamenilor, rigolele și așa mai departe, primăria n-ar fi putut face singură niciodată aceste lucruri, și vă spun că așa ceva ar fi însemnat bugetul de investiții al comunei Mărișel pe o sută de ani”, a spus președintele CJ Cluj, Alin Tișe, la Napoca Live.
Proiectul Drumul Traniței: „Modernizarea și reabilitarea Traseului județean 4 format din sectoare de drum ale drumurilor județene DJ 107P și DJ 107N, parte a Traseului Regional Transilvania de Nord”
Valoare: peste 108 milioane de lei – 45 de milioane din fonduri europene
Lungime: 44,26 km
Traseu: Gilău – Mărișel
Lucrări:
- modernizare a platformei drumului pe toată lungimea
- realizarea a 352 de accese la proprietăți
- 79 de podețe
- 6 kilometri de rigole de acostament
- Circa 10 kilometri de șanțuri și rigole
- 15 km de parapeți metalici
- Marcaje și semnalizări rutiere
- 14 poduri reabilitate
Drumul Mănăstireni - Mărgău
DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău
Lungime: aproximativ 23 km
Valoare: peste 38 de milioane de lei. Sursa de finanțare: fonduri europene și buget CJ
Lucrări:
- modernizarea platformei drumului pe toată lungimea
- consolidarea a trei porțiuni instabile de drum
- reabilitarea a 7 poduri
- lucrări de scurgere a apelor
- semnalizare și marcaje rutiere
Un drum deosebit de important atât pentru locuitorii zonei cât și pentru dezvoltarea turismului – acces spre zonele turistice Beliș – Fântânele, Doda Pilii – Ic Ponor – Parcul național Apuseni.