Un nou concept privind evaluarea stării de bine la nivel emoțional a studenților, lansat la UBB

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, prin intermediul laboratorului DATA (Digital Affective Technologies in Therapy and Assesment) și a proiectului REThink ACADEMY, realizează în premieră în România, ecosistemul UBB STUDENT LIVING LAB ce își propune evaluarea stării de bine la nivel emoțional a studenților în viața reală din cadrul campusurilor.

Proiectul presupune folosirea aplicației dedicate StudentMood, care permite evaluarea distresului emoțional și a altor parametri psihologici și comportamentali în cadrul comunității de studenți. Se utilizează feedback-ul interactiv, procese de co-creație și implicare colectivă pentru a înțelege dinamica distresului emoțional de-a lungul semestrelor, transmite UBB Cluj, într-un comunicat de presă.

Potrivit documentului, în prezent, principalul proiect desfășurat în cadrul UBB STUDENT LIVING LAB constă în monitorizarea continuă a sănătății mintale a studenților de anul I, prin folosirea metodei de eșantionare a experiențelor emoționale, a stilului de viață auto-raportat, a comportamentelor (ex. activitatea fizică) și măsurarea unor parametrii fiziologici (ex. variabilitatea ritmului cardiac) ale acestora. Proiectul REThink ACADEMY, împreună cu alte proiecte derulate în consorții internaționale, cum este proiectul World Mental Health – International Student Initiative coordonat de Universitatea Harvard, vor permite înțelegerea mai profundă a componentei afective a vieții de student din UBB.

În cadrul UBB STUDENT LIVING LAB, Laboratorul DATA în colaborare cu Clinica Universitară Babeș-Bolyai „PsyTech” desfășoară în mod constant proiecte de cercetare dedicate studenților, în cadrul cărora aceștia pot beneficia de intervenții inovative de suport în sănătate mintală și se pot implica în dezvoltarea, testarea și scalarea acestora.