Reamenajare zona Expo Transilvania: spații comerciale, străzi amenajate și un nou parking

Miercuri, 30 martie, a fost prezentată reamenajarea zonei Expo Transilvania - cartier Mărăști, în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică (CIIC). 

Prin proiectul denumit „Regenerarea zonei verzi ExpoTransilvania, amenajarea în baza conceptului walkable and smart-city a străzilor adiacente şi construire parking” va fi urmărită revitalizarea acestei zone din cartierul Mărăști prin regenerarea și extinderea Parcului Aurel Vlaicu, amenajarea străzilor și spaţiilor publice adiacente și dotarea acestora cu echipamente. Elementele arhitecturale propuse au rolul de facilita buna funcționare recreativă a parcului și de aduce completări simbolice și vizuale conceptului mai larg de amenajare a zonei.

Străzile vizate în proiect sunt: Str. Dâmboviţei - tronsonul dintre strada Ialomiţei şi calea ferată; Str. Ialomiţei - tronsonul dintre strada Dâmboviţei și intersecția cu strada Fabricii de Zahăr; Str. Tribunul Vlăduţiu - tronsonul dintre strada Dâmboviţei și strada Răsăritului; Aleea Dâmboviţei - tronsonul dintre strada Dâmboviţei și strada Cojocnei.

expo transilvania 3

Sursa: primariaclujnapoca.ro. 

"Ne-am luptat multă vreme în Instanță ca aici să nu se facă blocuri și am reușit. Proiectul va beneficia de fonduri europene, dar și de fonduri de la bugetul local. Mărăști este un cartier-fanion și merită această modernizare. Le mulțumesc arhitecților pentru munca serioasă și la timp, am mai avut un precedent bun la Calea Mănăștur, unde ați lucrat foarte bine", a declarat edilul Emil Boc, în deschiderea dezbarerii publice, de la CIIC.

De "redesenarea" zonei Expo Transilvania s-au ocupat arhitecții bucureșteni de la Fip Consulting S.R.L., care au făcut proiectul și pentru Calea Moților-Calea Mănăștur.

cluj 9

Sursa: primariaclujnapoca.ro. 

VEZI AICI prezentarea din cadrul CIIC. 

Care sunt propunerile arhitecților?

- pietonalizarea străzii Dâmboviței, dar cu acces pentru riverani;

- două benzi auto pe strada Ialomiței și piste de biciclete în ambele sensuri;

-  locurile de parcare vor crește de la 1700 la peste 2300 și 54 de stații de încărcare pentru mașini electrice;

- parking subteran (cu 2 nivele) cu acces de pe Dâmboviței (258 loc);

- o clădire "excepțională pentru arhitectura românească" la podul IRA, care va include cel de-al doilea parking (P+3 - 212 loc.) cu terminal intermodal, cu ieșiri pentru stația de metrou, spații comerciale, spații de agrement,  acoperiș verde, rampă care să coboare în parc și pasarelă peitonală de conexiune cu Piața Agroalimentară IRA;

- 1.000 de arbuști noi ar urma să fie plantați pe toată suprafața studiată;

- modernizarea Parcului Aurel Vlaicu.