Potrivit rezultatelor celui mai recent studiu internaţional "Atitudini faţă de metodele de plată", aproape şase din zece români declară că plătesc prin mijloace digitale datorită uşurinţei în utilizare şi confortului.
"Atunci când aleg numerarul, motivul principal este indisponibilitatea plăţilor digitale la anumite magazine sau la furnizori de servicii. Acesta este răspunsul unei treimi dintre respondenţii care plătesc adesea cu numerar. Este de remarcat faptul că plăţile digitale domină ca metodă de plată preferată de români pentru cumpărăturile online", susţin autorii studiului.
Totodată, rezultatele studiului arată că magazinele care oferă metode de plată digitale sunt clar percepute într-un mod pozitiv de către consumatorii români - 77% dintre respondenţi consideră că acestea sunt moderne şi 72% dintre ei cred că sunt centrate pe client.
Conform rezultatelor sondajului, plăţile digitale nu sunt disponibile în principal în pieţele tradiţionale (48%), pentru plata lucrărilor de construcţii sau reparaţii la domiciliu (39%) şi la coafor, frizerie sau salonul de cosmetică (35%). De asemenea, românii au spus că nu pot plăti digital călătoriile cu taxiul (31%), scrie Agerpres.
"Credem că o lume deschisă şi mai conectată este aceea în care consumatorii şi companiile se bucură de o mai mare alegere şi flexibilitate. De aceea promovăm o lume cu acces mai larg la plăţi digitale rapide, sigure şi de încredere. În practică, aceasta înseamnă că Visa sprijină ecosistemul de plăţi din regiunea ECE, inclusiv România, pentru ca numărul terminalelor care acceptă plăţi cu cardul să crească, iar experienţa zilnică de plată a consumatorilor să se îmbunătăţească prin introducerea pe piaţa românească a unor noi produse şi soluţii de plată, în parteneriat cu băncile partenere, acceptatorii de plăţi şi alte instituţii financiare", a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.