Opera Națională Română din Cluj-Napoca intră în grupul select al marilor branduri culturale cu o linie proprie de merchandise ce va fi lansată, miercuri, 29 iunie, odată cu deschiderea festivalului „Opera Aperta”. Produsele sunt create de designerul Ovidiu Pop, care are în portofoliu colaborări cu mari case de modă precum Dior, Veja și Stella Luna Italia, și pot fi achiziționate de la Opera shop, instalat temporar în Piața Unirii pe perioada festivalului.
Love is blind, lust isn’t (Don Giovanni), I don’t need no cowboy (Minnie din La fanciulla del West), If you want to be king, first you have to get manlier than me (Lady Macbeth) sunt doar câteva dintre citate celebre din partituri de operă pe care fanii le vor putea regăsi pe diferite tricouri, cărți poștale, căni, sacoșe sau semne de carte. Tot procesul de creație a durat aproximativ trei luni, iar produsele sunt create din materiale naturale.
„Cu o abordare actuală, plină de umor și un strop de (auto)ironie, linia de produse este exact în spiritul festivalului Opera Aperta, un eveniment pe care l-am creat pentru a apropia oamenii de această artă. Muzica de operă nu e elitistă, poveștile din livrete sunt la fel de relevante azi ca și acum un secol, sperăm că aceste produse să-i facă curioși și să caute să descopere mai mult”, spune Cristian Avram, directorul de marketing al Operei.
Conceptul creativ îi aparține lui Ovidiu Pop designer vestimentar, artist plastic profesionist și ilustrator de concept, cu o experiență îndelungată și prestigioasă în domeniul artelor. Absolvent al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca și al Institutului Francez de Modă de la Paris, Ovidiu Pop a colaborat, de-a lungul timpului, cu prestigioase case de modă europene, iar acum semnează propria linie de fashion. Produsele vor putea fi achiziționate din shop-ul deschis, în Piața Unirii, pe tot parcursul festivalului Opera Aperta și, ulterior, de la agenția de bilete a instituției.
Opera Aperta debutează astăzi, 29 iunie, în noul Opera Lounge, care găzduiește și primul spectacol al festivalului The Golden Age, un concert de muzică swing și jazz . Timp de 5 zile, festivalul propune o redescoperire a operei în formula sa clasică, dar și spectacole inedite de flameco alături de Barcelona Flamenco Ballet sau arii interpretate de bikers în Ride on Harmony.
Organizatorii lansează și o invitație specială pentru publicul atașat de istoria artistică a operei clujene, la expoziția semnată de scenografa Anca Pintilie și fotograful Nicu Cherciu. O colecție de 11 afișe, fiecare reflectând un moment-cheie din cele mai iubite spectacole de pe scena clujeană, va fi deschisă, în 2 și 3 iulie, la Institutul Francez din Cluj-Napoca.