Metroul din Cluj-Napoca se scumpește și devine cel mai mare contract din România

 Guvernul a aprobat actul normativ prin care se majorează costurile de execuție ale Metroului din Cluj-Napoca, cu 35%, la 13,7 miliarde de lei. 

”Prin actul normativ, Executivul reaprobă indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău - Florești - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, conform OUG nr. 64/2022 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile.

Obiectivul de investiții prevede construcția unei linii de metrou ușor cu o lungime 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 depou suprateran. Amplasamentul este în Județul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca și Comuna Florești. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești”, precizează Guvernul.

Metroul din Cluj-Napoca este, potrivit datelor Economedia, cel mai mare contract de infrastructură din România, depășind contractul CNAIR semnat cu Astaldi (5,3 miliarde lei) pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) arată că termenul pentru evaluarea tehnică și financiară este 30 noiembrie, o durată de evaluare redusă, în raport cu complexitatea proiectului. (n.r de exemplu pentru secțiunea a doua a M6 Băneasa – Otopeni, Metrorex a prevăzut minimum 5 luni și este doar un contract pentru structuri, nu unul „la cheie” precum cel de la Cluj).

Magistrala M1 Cluj-Napoca are o finanțare din PNRR de 300 de milioane de euro pentru lucrări la structură, dar licitația a fost suspendată aproape 2 luni și întârziată pentru actualizarea costurilor.

Ofertele pentru proiectarea și execuția metroului din Cluj-Napoca pot fi depuse până vineri, 28 octombrie, conform notificării pe care Primăria Cluj-Napoca a transmis-o în SEAP la reluarea licitației după suspendarea din 22 august.