Primul autobuz electric românesc va fi produs la Baia Mare

Compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier şi persoane, ATP Trucks Automobile din Baia Mare anunţă produse noi în planul său de producţie. Este vorba despre ATP Bus, un autobuz electric care va avea denumirea comercială UpCity.

“Contextul actual generat de: infrastructura problematică în orașe; parcurile de autobuze îmbătrânite, poluante și costisitoare, cu impact direct în bugetele locale; criza de sănătate care ne-a arătat cum foarte mulți putem lucra de acasă astfel că într-un viitor nu foarte îndepărtat nu se vor justifica mai multe autoturisme într-o familie iar transportul în comun trebuie să fie unul sigur, economic și igienic; nevoia de a seta cât mai repede cum arată construită și dezvoltată o nouă rețea de drumuri urbane adaptată orașelor Smart din secolul XXI, a condus spre decizia acestui nou proiect îndrăzneț pentru ATP Group. Este un demers pur românesc și absolut necesar”, a declarat dl. Mircea Cirț, Președintele ATP Group.

Primele informații despre noul autobuz electric sunt evident cele în legătură cu capacitățile sale de transport:  83 locuri, 25 (+1) pe scaune, podea joasă, 3 uși și o autonomie de 200 km, ce poate fi  extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați, iar provocarea majoră în acest proiect a fost alegerea bateriei. În cele din urmă, s-a mers natural către producătorul CATL, gigantul bateriilor EV, o companie de tehnologie fondată în 2011, specializată în fabricarea de baterii litiu-ion pentru vehicule electrice și sisteme de stocare a energiei, precum și sisteme de gestionare a bateriilor.

Structura autobuzului electric este gândită pentru a-i putea extinde autonomia până la 360 km. Prototipul este în proces de omologare la nivel european. Va avea 83 de locuri însă producătorul transmite că produsul de serie va putea fi dotat opțional cu 90 locuri astfel încât să asigure o calibrare corectă a rutelor și să aibă încărcare 100%. “E ceva unic în produsul nostru, vom dezvălui mai multe la începutul lunii mai când vom avea produsul. Datorită faptului că nu depinde de infrastructura rutelor existente, va putea intra imediat pentru teste dar și pentru folosire. Deși este mai scump la achiziție, costurile de mentenanță pentru acest tip de produs se reduc la jumătate față de modelul clasic. Iar nivelul de poluare este zero. Este un produs inovativ, care va ține pasul cu tehnologia”, a mai menționat dl. Mircea Cirț.

Distribuţia ATP Bus în piaţă se va realiza ATP Motors (https://www.atp-motors.com/), dealear-ul auto deja consacrat din cadrul ATP Group.

ATP Group este un partener de încredere al transportatorilor, din 1995 activând în domeniul auto ca furnizor de produse şi apoi servicii pentru profesioniștii din lumea transporturilor. În 2019, prin ATP Trucks și producția camionului Truston, poziţia ATP Group s-a consolidat pe piaţa auto din România și a făcut posibile noi parteneriate și oportunități de afaceri. Astfel, din 2020, dintre produsele din protofoliul Grupului fac parte și stațiile de betoane și utilajele de construcții.

Te-ar putea interesa și: