De la sfârşitul lunii ianuarie 2023, Supercom este noul operator de salubrizare în judeţul Cluj.
Clujenii nu sunt mulţumiţi de noul operator şi au semnalat mai multe probleme. Aceştia au spus că gunoaiele nu se ridică, nu sunt tomberoane de gunoi pentru toate fracțiile menajere sau nu au fost înlocuite, în special în zona de case. De asemenea, aceştia au precizat că există probleme şi cu tarifele celor de la Supercom şi au spus că preţurile sunt ridicate.
Pe pagina de Facebook a operatorului de salubrizare Supercom Cluj, clujenii au scris despre aceste probleme.
“Cea mai neserioasă companie, practică niște prețuri astronomice și fac treaba de mântuială. Nu ridică decât containerele și nu fac curat pe lângă, deși vin și 2 muncitori. La 20,5 lei/persoană ar trebui să aibă și servicii pe măsură. Rușinicăăăă.
La mine au venit azi la ora 19 şi au băgat în aceeaşi maşină şi gunoiul menajer şi saci cu cel selectat sticle, plastic, hârtie.
Săptămână trecută s-a schimbat programul dar nu a considerat nimeni de ajutor să anunțe locuitorii. Dar ce contează, că tot nu au venit. Ieri seară au fost pe stradă și au strâns ce era pe afară la grămadă tot, carton, menajer, plastic. Deși luni conform programului nu aveau ce căuta la noi. Sunt curioasă dacă azi, conform programului mai vin să ridice menajerul de la cei care nu au fost inspirați să îl scoată în stradă, neconform programului. Saci nu ne mai aduc, dar nici pubele, conform contractului. În ce să selectăm?”, au scris cetăţenii.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a explicat care este motivul pentru care unii cetăţeni plătesc mai mult pentru gunoi.
“În primul rând trebuie să ne raportăm la procentul de persoane care au contractat serviciul respectiv. Câte persoane au încheiat contracte cu operatorul? Într-o comună care are doar 20% contractare, 20% din populaţie va plăti gunoi pentru toată comuna. De exemplu, în momentul în care operatorul merge să ridice gunoiul la comuna Gilău, va intra pe toate străzile şi va lua tot gunoiul scos la stradă, nu va sta să vadă cine are şi nu are contract. Firma ridică toate gunoaiele. Până în momentul în care se va ajunge la o contractare de 100%, în anumite localităţi cetăţenii care au contract vor plăti gunoiul pentru toată localitatea. Soluţia ar fi ca Primăria să intervină şi să plătească diferenţa. Preţurile se vor regla atunci când va creşte numărul de persoane cu contract”, a declarat Tişe, în cadrul emisiunii de la Napoca Live, Talk Show Direct cu Lucian Danciu.
Ce se întâmplă cu cei fără contract?
“Primăria îi poate amenda pe cei care nu şi-au făcut contract. Tariful este influenţat în prezent de numărul de persoane care au contractat în acea localitate gunoiul. Primăria plăteşte această diferenţă pentru persoanele care nu au contract, dar dacă nu se plateşte nici a doua, a treia lună, persoanele fără contract vor fi amendate”, a mai spus Tişe.
APLICAŢIE pentru sesizări Supercom
În vederea asigurării unei monitorizări mai eficiente și centralizate a problemelor, clujenii pot utiliza aplicația TimeScapeCamera (gratuit din AppStore sau Google Play) și să trimită pe Whatsapp la nr. 0770.247.631 poze de la locul sesizării!
Sesizările pot fi făcute și telefonic (sunt 3 operatori disponibili la dispecerat) sau prin email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
“A scăzut numărul de sesizări pe Cluj-Napoca. Am instituit un număr de telefon gratuit şi un sistem de trimitere automată de poze. Cel care vede o zonă cu gunoaie trimite o poză. Operatorul primeşte direct sesizarea. Este gratuit. În luna ianuarie aveam 200 de sesizări pe zi, acum pentru luna februarie avem 20 de sesizări pe zi. Nu ne mulţumeşte, dar continuăm cu această relaţie cu operatorul”, a mai spus Tişe, la Napoca Live.