Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe a realizat împreună cu Direcția de Urbanism a instituției, o analiză a activității derulate de această structură de resort în anul 2021, în special în ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construcție și a certificatelor de urbanism.
„Suntem foarte mulțumiți că am reușit să obținem termene extrem de scurte pentru soluționarea documentațiilor de urbanism depuse la nivelul instituției noastre. Având în vedere că 2021 a fost un an dificil, cu multe restricții, dar și faptul că volumul de muncă s-a dublat în unele cazuri, putem spune că rezultatele sunt mai mult decât îmbucurătoare”, a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
S-a putut, astfel, constata faptul că în anul 2021 termenul mediu de emitere de către Consiliul Județean a autorizațiilor de construire a fost de doar 9,4 zile, cu mult mai redus față de termenul legal de 30 de zile. Mai mult decât atât, 80% din totalul acestora au fost emise într-un termen de până la 15 zile lucrătoare. De altfel, termenul mediu de emitere a autorizațiilor a continuat să scadă constant în ultimii cinci ani, acesta reducându-se cu cca. 37% față de anul 2017.
Pe parcursul anului precedent Consiliul Județean Cluj a emis un număr aproape dublu de autorizații de construire sau desființare, respectiv nu mai puțin de 636 de asemenea documentații, față de 391 emise în anul 2020. Această creștere s-a menținut și în ceea ce privește ponderea proiectelor urbanistice autorizate de Consiliul Județean, valoarea totală a acestora înregistrând o creștere de 97%, respectiv de la 490 milioane de lei în 2020 la aproape 980.000.000 de lei în 2021, (200 de milioane de euro).
În ceea ce privește certificatele de urbanism, Consiliul Județean și-a dublat activitatea în 2021 în condițiile în care au fost emise nu mai puțin de 2.339 de asemenea documente, în creștere cu 95% față de anul 2020.