Cluj-Napoca, pe primul loc în România privind guvernarea electronică. Tarcea, la Napoca Live: Facem eforturi în continuare. În fiecare zi este loc de îmbunătăţire

Centrul de Strategie, Leadership și Dezvoltare Inteligentă (CSLDI) - parte a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai - a dezvoltat un instrument pentru evaluarea serviciilor digitale oferite de primăriile orașelor din România.

Prima ediție a fost implementată în urmă cu trei ani, iar cea de-a doua anul acesta pentru a putea analiza evoluția ofertei serviciilor online având în vedere necesitatea acestora resimțită în perioada pandemiei. Indexul utilizat de CSLDI are 47 indicatori împărțiți în 5 categorii, fiecare cu o anumită pondere în nota finală: Ergonomie (15%), Conținut (25%), Servicii online (25%), Participarea și implicarea cetățenilor (20%), Securitatea și protecția datelor personale (15%).

Primele cifre din acest an arată o evoluție pozitivă între cele două ediții. Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România, având un scor final de 95 desfășurat astfel: servicii online - 100, securitatea și protecția datelor personale - 100, participarea și implicarea cetățenilor -100, ergonomie - 92, conținut - 86.

“Ne bucură şi ne onorează că suntem pe locul I din România. Este uşor să anunţăm poziţia numărul I, dar este mai greu să ne menţinem pe poziţie. Discutăm despre foarte multe elemente şi suntem într-o dinamică permanentă. Studiul a fost făcut pe undeva la peste 300 de oraşe din România, mai mari, mai mici. Am reuşit să ne clasăm pe un loc fruntaş, pentru că au fost utilizaţi 47 de indicatori care au fost împărţiţi pe categorii. Am reuşit cu colegii mei. Este o muncă continuă. Niciodată în această zonă de digitalizare şi online nu ai făcut suficient. Este loc în fiecare zi de îmbunătăţiri. Facem eforturi în fiecare zi pentru a putea să facem o interfaţă mult mai prietenoasă, mult mai accesibilă, astfel încât să putem elimina contactul direct pe care îl are cetăţeanul cu funcţionarul, până la urmă cetăţeanul să reuşească să câştige timp prin utilizarea serviciilor digitale. Un lucru pozitiv pe care l-am observat în acest studiu, pentru că este ediţia a doua, este că foarte multe oraşe şi-au îmbunătăţit aceste servicii. Dacă undeva în 2020 media era undeva la 40 de puncte, media astăzi este undeva la 50 sau 51 de puncte. Fiecare comunitate face eforturi. A înţeles fiecare administraţie cât este de importantă este digitalizarea în viaţa cetăţenilor. Este o muncă pe care am început-o de multă vreme, cu toate sincopele care pot să apară în dezvoltarea unor asemenea proceduri, pentru că de foarte multe ori bazele de date nu sunt sincronizate şi nu avem acces în toate bazele de date şi aici mă refer la bazele de date de la nivel naţional. Cred că la nivel guvernamental ar trebui să fie accelerate aceste proceduri de digitalizare. Atunci când vom avea aceste lucruri de la nivel guvernamental puse mai bine la punct şi administraţiile locale vor putea mai bine să diversifice procedurile digitale. Continuăm implementarea proiectelor şi politicilor privind digitalizarea. Avem acel program de Chatbot în care se pot primi răspunsuri la diverse întrebări. Sunt peste 300 de operaţiuni administrative care pot să fie efectuate online şi care nu necesită interacţiunea directă a cetăţeanului. Mă bucură să văd cum cresc competenţele digitale de la an la an”, a declarat Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, în cadrul unei emisiuni de la Napoca Live, moderată de Sandu Mureşan.

VEZI AICI EMISIUNEA INTEGRALĂ.

Sursa foto: Municipiul Cluj-Napoca/Facebook