Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor din mandatul Drulă, Horațiu Cosma a transmis că lipsa unui drum de legătură cu DN 1 și întârzierile lotului cu Tunelul Meseș pot transforma tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania, unde lucrează UMB, într-o "autostradă muzeu".
La un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR nu are nici măcar constructor desemnat pentru secțiunea de 41 km. cu tunelul Meseș, a transmis economedia.ro.
Pe Autostrada Transilvania firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu lucrează pe trei loturi cu o lungime totală de 42 de kilometri și finanțare asigurată prin PNRR. Primii 30 de kilometri sunt avansați între Nădășelu, Mihăești și Zimbor, aprox. 40 %, iar pentru restul de 12 kilometri dintre Zimbor și Porta Sălajului, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire în urmă cu două săptămâni, antreprenorul fiind deja în șantier.
,,Vom avea o nouă autostradă “muzeu” care se va termina în câmp pe A3 Transilvania din cauza incompetenței PSD-PNL-UDMR. Pe tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada A3 Cluj – Zalău finanțat din PNRR lucrările au început în forță în 2021 în mandatul lui Cătălin Drulă.
Constructorul român a avansat foarte bine și, în ritmul actual, ar putea finaliza șantierul în 2023. Însă acest sector de autostradă nu va putea fi utilizat, fiindcă se termină în câmp. Tronsonul vecin ce conține tunelul Meseș e mult întârziat, fiind abia în licitație. Anul trecut, la solicitarea echipei de la Transporturi, constructorul a proiectat un drum de legătură civilizat de la capătul autostrăzii până în drumul național la ieșire din Poarta Sălajului spre Românași. Urma în toamnă să fie aprobat de Compania de Drumuri și să înceapă lucrările.
A venit Grindeanu la Ministerul Transporturilor și a aruncat la gunoi acest plan, refuzând sălăjenilor să beneficieze în 2023 de acest tronson de autostradă, o veritabilă centură ce ar scoate traficul de pe drumul național din Poarta Sălajului, Sânmihaiu Almașului, Chendremal sau Zimbor. Solicităm lui Sorin Grindeanu și coaliției de guvernare să corecteze de urgență această situație absurdă, astfel încât în 2023 să nu inaugurăm o nouă autostradă ”muzeu” care se termină în câmp”, a transmis fostul secretar de stat din partea USR.
"Constructorul este mobilizat excepţional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile. Se lucrează efectiv pe toate planurile, zi-lumină, de la piloţi foraţi la terasamente, de la săpături la elevaţii. Din păcate, poezia se opreşte aici, entuziasmul fiind tăiat de lista de blocaje majore", au transmis reprezentanţii API pe Facebook în luna mai a acestui an, apreciind mobilizarea UMB exemplară pe lotul Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului de pe A3.
Însă şi Asociaţia Pro Infrastructură a atras atenţia acum 3 luni asupra faptului problemele birocratice sau cele legate de legătura cu DN1 ar putea transforma acest lot într-un nou muzeu de autostradă.