Bulgaria este eliminată de pe lista galbenă cu risc epidemiologic ridicat. Irlanda intră în lockdown
Lista galbenă a fost actualizată de către autorităţile române.
Lista galbenă a fost actualizată de către autorităţile române.
Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din Româniasolicită redeschiderea imediată a restaurantelor la interior cu implementarea măsurilor de siguranţă sanitară, şi scoaterea acestora de sub regula de 3 la mie.
Nu toate cadrele medicale din Cluj sunt de acord cu vaccinarea anti-Covid-19.
Salariul mediu al funcţionarilor depăşeşte 1.000 de euro net lunar.
De asemenea, din 2019 și până în prezent e cu peste 50% mai mare decât media pe economie.
Sistem informatic modernizat la ANAF.
După ani buni în care locuitorii comunei au cerut insistent să fie introduse serviciile de transport oferite de CTP, azi au fost introduse două noi linii către și dinspre comuna Gilău, respectiv M51 și M52.
Potrivit informațiilor oferite de CTP Cluj, autobuzul M51 va circula pe relația Cluj-Napoca – Gilau, iar M52 pe ruta Cluj-Napoca – Someșul Rece și retur.
Astfel, autobuzele au ca punct de plecare și de sosire stația Bucium, din cartierul Mănăștur, iar biletele pot fi achiziționate de la chioșcul din stație, de la șoferul mijlocului de transport în comun, de la terminalele amplasate în autovehicule, prin SMS sau prin aplicația 24PAY.
De asemenea, abonamentele pentru liniile M 51 și M 52 se pot face la Primăria Gilău sau la chioșcul din stația Bucium.
Linia metropolitană M51 (Bucium Cluj-Napoca – Peco Gilău), are următoarele stații:
Dus: Bucium, Cora, Primăria Florești Nord, Ferma 9 Nord, RAR Nord, La Fântâna Nord, Primarie Gilău Nord, Grădinii Nord, Peco Nord
Întoarcere: Peco Sud, Nurcăriei, Primărie Gilau Sud, La Fântâna Sud, RAR Sud, Ferma 9 Sud, Primăria Florești Sud, Oncos, Bucium.
Linia metropolitană M52 (Bucium Cluj Napoca – Uzina Electrica Someșul Rece), are următoarele stații:
Dus: Bucium, Nodul N Nord, Primăria Florești Nord, Ferma 9 Nord, RAR Nord, La Fântâna Nord, Stația de Tratare Est, Complex Someșul Rece Nord, Biserica Someșul Rece, Gura Râștii Nord, Uzina Electrică Nord
Întoarcere: Uzina Electrică Sud, Gura Râștii Sud, Cămin Someșul Rece, Complex Someșul Rece Sud, Stația de Tratare Vest, La Fântâna Sud, RAR Sud, Ferma 9, Primăria Florești Sud, Oncos, Bucium.
Programul de circulație al liniei metropolitane de transport M51:
Ore de plecare în zilele lucrătoare:
• Bucium: 05:50, 07:00, 09:15, 11:00, 12:30, 13:30, 14:30, 15:15: 16:15, 17:30, 19:15, 20:35, 22:30
• Peco Gilău: 04:50, 05:50, 06:45, 08:15, 10:15, 12:15, 13:00, 14:15, 15:15, 16:05, 17:15, 18:15, 20:00, 21:10
Sâmbăta:
• Bucium: 06:00, 07:30, 15:15, 19:30, 21:30
• Peco Gilău: 05:30, 06:45, 13:00, 17:00, 20:00
Duminică:
• Bucium: 07:00, 15:15, 19:30, 21:30
• Peco Gilău: 06:00, 13:00, 17:00, 20:00
Programul de circulație al liniei metropolitane de transport M52:
Ore de plecare în zile lucrătoare:
• Bucium: 16:00
• Uzina Electrică: 05:30
• Someșul Rece: 05:45
Programele de circulație vor fi adaptate în funcție de necesitățile călatorilor și în funcție de analizele de trafic.
Utilizatorii de drone se supun unor reglementări europene care au intrat în vigoare la 1 ianuarie și care sunt menite să stabilească un set comun de reguli în statele membre UE, în Norvegia și Islanda. Reglementări asemănătoare se aplică și în Marea Britanie, chiar dacă a ieșit din blocul comunitar, potrivit BBC.
Noile reglementări stabilesc unde pot fi utilizate dronele și vizează identificarea mai ușoară a proprietarilor lor. Potrivit noilor regulamente, chiar și dronele de dimensiuni mai mici vor trebui înregistrate la autoritatea aviatică. Mai exact, este stabilit un pragul de înmatriculare pentru operatorii de drone: aceștia trebuie înmatriculați dacă dronele lor pot transfera o energie cinetică mai mare de 80 jouli la impactul cu o persoană. Pe de altă parte, nu se mai face distincție între utilizarea comercială și cea în scop de divertisment a dronelor. Dronele sunt clasificate în trei categorii, în funcție de riscul pe care îl pot reprezenta.
Dronele din categoria de risc scăzut, pe care le dețin în general majoritatea celor care au un hobby pentru așa ceva, nu vor avea nevoie de autorizare, dar au limitări stricte de folosire. Ele vor purta marca de comercializare a comunității europene, care garantează că produsele vândute în Europa întrunesc standardele de mediu, de siguranță și de sănătate.
Cele de risc mediu trebuie să fie înregistrate la autoritatea aviatică, în timp ce dronele de risc înalt vor avea nevoie de certificare și se vor supune regulilor din aviație. Este o categorie în care vor intra, de pidă, viitoarele drone cu pasageri.
Dronele din categoria de risc scăzut sunt vizate de anumite condiții pentru survol. Astfel, deasupra oamenilor pot fi ridicate numai dronele care cântăresc sub 250 de grame.
Cele care cântăresc între 250 de grame și 2 kilograme trebuie să fie înălțate la cel puțin 50 de metri depărtare de oameni, iar dronele de peste 2 kg trebuie ridicate la o distanță considerabilă de grupurile de oameni.
În plus, utilizatorii de drone trebuie să știe că de-acum încolo nu vor putea să-și cumpere pur și simplu o dronă, să o despacheteze și să o folosească. Trebuie să citească mai întîi manualul de utilizare și să facă niște exerciții pentru siguranță. Dronele au început să fie folosite, pe de altă parte, din ce în ce mai mult și de către companii, ca vehicule aeriene fără pilot ce pot asigura servicii de aprovizionare.
Vehiculele aeriene fără pilot pot oferi valoare adăugată atunci când sunt folosite pentru colectarea și interpretarea de date în diferite sectoare ale economiei. Însă dronele pot crea și probleme în materie de protecție a datelor, protecție a vieții private, zgomot și emisii de CO2, arată Comisia Europeană. Armonizarea legislației europene a fost necesară după ce normele referitoare la drone erau neclare și variau de la țară la țară.
Un test care detectează infecția cu noul coronavirus în doar 10 secunde a fost inventat de oamenii de știință din Turcia. Acesta are o precizie de 99% iar probele nu se prelevează din nas, ci din gură. Proba prelevata este apoi amestecat[ cu o soluție și adăugat[ la un cip de detectare a agentului patogen. Un rezultat pozitiv apare în 5-10 secunde iar unul negativ în aproximativ 20 de secunde. Prin comparație, un test PCR pentru Covid-19 poate dura mult mai mult. Cercetătorii turci care au dezvoltat testul ultra rapid vor să înceapă producția acestuia în masă în următoarele două luni.
Marea Britanie nu mai face parte din Uniunea Europeană.