La începutul acestei luni a demarat la nivel național programul Rabla Local, unul prin care oamenilor li se dă posibilitatea de a scăpa de mașinile vechi și poluante în schimbul a trei mii de lei, și, foarte important, fără a fi obligați să-și achiziționeze un nou autoturism. Există însă o condiție, anume că dacă se dorește totuși achiziționarea unei mașini noi în termen de trei ani, aceasta nu trebuie să aibă norma de poluare mai mică de Euro5.
Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a explicat, marți, în direct la Napoca Live, pașii de urmat pentru ca cei înscriși în program să intre în posesia banilor oferiți în schimbul mașinilor vechi.
”Un program care a fost îndelung discutat și așteptat la nivelul întregii țări, astfel încât, în urma acestui program, o parte din mașinile care sunt vechi să nu mai fie pe șoselele României, și să avem mai puțină poluare.
Pentru municipiul Cluj-Napoca au fost alocate cinci mii de astfel de autovehicule, de rable. Până în acest moment au fost depuse 1.151 de solicitări pentru a intra în acest program, care se derulează până la sfârșitul lunii august. De aici intervine autoritatea locală care va face toate verificările necesare.
După ce solicitanții s-au înscris pe site-ul AFM, vor primi de la primăria Cluj-Napoca un mail în care li se solicită să urmeze niște pași, adică să-și deschidă un cont de utilizator pe portalul primăriei, să semneze electronic o declarație pe proprie răspundere, să anexeze niște documente facă acest lucru este necesar. După ce aceste date sunt transmise, în termen de 30 de zile de la primirea linkului, solicitantul trebuie să semneze contractul de finanțare, și acesta poate fi semnate de asemenea electronic. Desigur aceste termene pot fi mai scurte dacă documentele se trimit mai devreme de cele 30 de zile. Urmează, apoi, încă un termen de 60 de zile în care autovehiculul trebuie predat la casare, să-l radieze din circulație, să-l scoată din uz de la Evidența Fiscală a municipiului Cluj-Napoca, după care se încarcă cele trei documente, dovada radierii, certificatul de distrugere și un extras de cont, ca să știm unde să trimitem banii. Din momentul în care s-au încărcat aceste date, în termen de 30 de zile noi facem plata celor 3.000 de lei. Din această sumă, 2.400 de lei vin de la Ministerului Mediului, restul vin de la primărie. Solicitantul va primi integral această sumă, urmând ca toate decontările să fie făcute, ulterior, între primăria Cluj-Napoca și minister, astfel încât cetățeanul să nu mai fie nevoit să se deplaseze pe niciunde și, important, să rezolve toate aceste probleme pe cale electronică.
Astfel, până la sfârșitul anului oamenii pot să-și încaseze banii, dar, repet, acest lucru se poate întâmpla și mai repede dacă își rezolvă rapid documentele solicitate. Procedura este foarte simplă.
Îi încurajez pe clujeni să se înscrie în acest program și să nu-și mai lase mașinile mai vechi de 15 ani pe străzi, să-și ia bănuții pe mașină și să se folosească de aceștia pentru altceva, mai ales dacă și mașina este nefolosită.”, a declarat, la Napoca Live, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.
La nivel național, programul Rabla Local este derulat de nu mai puțin de 500 de primării.
Înscrierile în acest program se mai pot face până în 31 august, la ora 16.30. Informații se pot găsi pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu, unde există și aplicație simplu de folosit.
Vezi aici declarațiile viceprimarului Dan Tarcea, la emisiunea Talkshow Direct de la Napoca Live.