Asociația Pro Infrastructură a analizat ce presupune construcția metroului în Cluj-Napoca.
Asociația Pro Infrastructură a avertizat că pe mai multe artere principale din Cluj vor circula doar autobuzele cel puțin un an din cauza lucrărilor la metrou.
„Impactul asupra cetățenilor va fi foarte mare. În perioada de șantier bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an. Doar autobuzele vor circula pe culoare speciale. Sperăm să avem noroc de un antreprenor puternic, serios și flexibil în negociere (i se cere să semneze contractul pe tot proiectul cu finanțare asigurată doar pe sfert) care va face față provocărilor financiare dar și tehnice, centrul orașului fiind sit arheologic de grupa A, plin de clădiri inestimabile pe un sol instabil, în zona Piața Mărăști fiind un masiv de sare în subteran”, au transmis reprezentații Asociației Pro Infrastructură.
Autoritățile nu au anunțat oficial dacă arterele principale din Cluj-Napoca vor fi închise.
În cadrul emisiunii din domeniul imobiliar moderată de jurnalistul Media9, Ionel Lespuc, Real Estate Agenda de la Napoca Live, decanul Facultății de Autovehicule Rutiere, Mecatronică și Mecanică – UTCN, Nicolae Filip a vorbit despre acest subiect.
„Vă dau un exemplu. În urmă cu câțiva ani s-a lucrat la podul Traian. Ce a însemnat din punct de vedere al traficului? A însemnat strada Paris aglomerată, strada Dacia aglomerată, intrarea pe podul de la Urania. Am trecut peste ele. Au însemnat niște sacrificii și niște eforturi. În momentul în care dacă s-ar închide arterele centrale ar însemna cel puțin o responsabilitate suplimentară privind redirecționarea fluxului de vehicule și asta ar fi obligatorie, pentru că în momentul în care să spunem se închide o stradă care îmi duce 2000-2200 de vehicule pe oră, eu trebuie să îi dau alternativă”, a explicat Nicolae Filip la Napoca Live.
În cazul în care acestea se vor închide, Nicolae Filip a prezentat o soluție ca exemplu pentru redirecționarea traficului.
„Eu nu aș redirecționa traficul prin cartiere. Se pot crea sensuri unice compensatorii și asta înseamnă o redirijare a traficului de cartier, a traficului local. Aș prefera să aduc penalizări mici deplasării locale în cartier pentru a câștiga în deplasările majore. De exemplu, pentru Bulevardul 21 Decembrie o alternativă ar fi strada Dorobanților. Pe o periodă în care se lucrează pe un tronson poate fi o soluție de trafic în ambele sensuri, o soluție temporară, pentru că strada Dorobanților este generoasă”, a spus Nicolae Filip.