Parlamentul European a anunțat turiștii care vizitează Uniunea Europeană despre tot ce trebuie să știe atunci când vizitează Europa, indiferent de mediul de transport ales: avion, tren, autocar, autobus sau vapor.
Unul dintre lucrurile care îți poate strica vacanța perfectă este să nu ajungi la destinația propusă. Călătoriile pot să fie dificile, cu întârzieri neașteptate, anulări sau bagaje pierdute. De aceea, membrii Parlamentului European au insistat să se introducă reguli pentru companiile de transport, care să ofere călătorilor mese, cazare, compensații sau rambursări, în cazul în care se întâmplă ceva.
De asemenea, companiile de transport nu vor mai putea cere un preț mai mare pe bilete pe criteriul naționalității sau locului de achiziționare. Legile Uniunii Europene garantează și o deosebită atenție pentru pasagerii cu probleme de mobilitate, care au dreptul la servicii de asistență gratuite.
Drepturile pasagerilor de pe avion
Dacă îți este refuzată îmbarcarea, companiile de zbor trebuie să îți ofere servicii de asistență gratuite, care pot include răcoritoare, mâncare sau cazare. Compania de zbor trebuie, în același timp, să ofere opțiunea de a alege între rambursare sau schimbarea rutei zborului. De asemenea, pasagerii păgubiți pot obține compensații de până la 600 de Euro, în funcție de distanța zborului.
Pentru zboruri cu o distanță de până la 1 500 de km se pot obține până la 250 de Euro, pentru zborurile care au distanța între 1 500 - 3 500 de km până la 400 de Euro, iar pentru cele mai mari de 3 500 de km 600 de Euro.
Drepturile pasagerilor de pe tren
Regulile UE se aplică când călătorești pe căile ferate europene. Dacă cursa de tren este anulată sau are întârzieri, operatorul trebuie să îți ofere detalii despre situație în timp real și să îți ofere informații despre drepturile și obligațiile tale. În funcție de situație, poți beneficia de asistență sub formă de mâncare, răcoritoare, cazare sau compensații.
Află mai multe despre cum vrea Parlamentul European să întărească drepturile pasagerilor de tren aici.
Drepturile pasagerilor de pe autobus sau autocar
Drepturile se aplică în general la călătorii de distanțe lungi , care pornesc și se termină în țări membre UE. În cazul anulărilor sau întârzierilor, poți primi cazare sau mese.
Drepturile pasagerilor de pe vapor
Regulile se aplică de obicei curselor pe mare sau râuri, dacă sejurul tău începe și se termină într-un port european. În cazul anulărilor sau întârzierilor, poți primi asistență sub forma de cazare sau mese. Dacă sosirea are loc cu întârzieri mai mari de o oră, ai dreptul și la compensații.
Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul Your Europe.