Din data de 27 ianuarie 2023, Supercom este firma care ridică gunoaiele clujenilor.
Clujenii au semnalat că gunoaiele nu se ridică, nu sunt tomberoane de gunoi pentru toate fracțiile menajere sau nu au fost înlocuite, în special în zona de case. Pe pagina de Facebook a operatorului de salubrizare Supercom Cluj, clujenii spun că există multe probleme.
“Stăm cu grămezile de gunoi în poartă de o săptămână şi nimic!!!! La telefon nu se răspunde. Mulţumim!
De 6 săptămâni nu ne ridică hârtia și plasticul. Cum am putea scrie recenzii pozitive?
Nu pricep cum noi Clujul ne-am pricopsit cu ei!
Dezastru cu reciclarea, dezastru cu colectarea.
La mine au venit azi la ora 19 şi au băgat în aceeaşi maşină şi gunoiul menajer şi saci cu cel selectat de sticle, plastic, hârtie.
Cu colectarea selectivă ce faceţi?”, au scris clujenii.
“Se află într-o perioadă de tranziţie. Eu şi cu domnul Primar stăm cu ochii pe ei. Se trece de la un sistem pe care noi îl aveam şi încercăm să mergem pe noul sistem. Această perioadă îngreunează. Numărul total de reclamaţii raportat la numărul total de blocuri din tot judeţul este redus. În momentul de faţă tarifele sunt influenţate de procentul de populaţie care şi-a făcut sau nu contract de salubritate. Dacă de exemplu la Cluj-Napoca are contract doar 60% din populaţie, în momentul de faţă gunoiul trebuie să fie luat de peste tot. Pentru cei care nu au plătit, nimeni nu plăteşte deocamdată. Firma duce gunoiul pe banii ei până când oamenii îşi vor face contract cu firma. Dacă cei de la salubritate nu îşi vor face treaba, vor pleca exact cum au venit”, a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, în cadrul emisiunii de la Napoca Live, Talk Show Direct cu Lucian Danciu.
Încheierea contractelor se poate realiza online, accesând website-ul www.supercom.ro și la următoarele puncte de lucru din municipiul Cluj-Napoca:
- Calea Dezmirului nr. 12
- Constantin Brâncuși nr. 18
- Calea Mănăștur nr. 97 (parter)
Orar: Luni-vineri: 8:00-17:00, Sâmbătă: 9:00-14:00
Pentru încheierea noului contract sunt necesare documentele:
- Copie Carte de identitate/Buletin identitate proprietar;
- Copie act care atesta calitatea de proprietar (Contract de vânzare-cumpărare /Extras CF nu mai vechi de 3 luni).
Supercom SA informează că Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Județului Cluj prevede obligativitatea utilizatorilor de a încheia contracte numai cu operatorul care are dreptul să presteze astfel de activități în aria teritorial-administrativă în care se află utilizatorul. Neîncheierea contractului cu operatorul autorizat pentru colectarea deșeurilor poate atrage sancțiuni pentru utilizatorii serviciului de salubrizare, prin aplicarea amenzii contravenționale în cuantum de 500-1.000 lei.
Pentru informații suplimentare puteți solicita detalii și clarificări la adresa de e-mail: contractarecluj@supercom.ro, sau telefon Dispecerat Supercom 0264-271 009.
Factura per kilogram de gunoi
Noul operator va amplasa pubele smart în oraș, care vor cântări gunoiul, și astfel se va calcula cât are de plătit fiecare clujean în parte. Acest demers ar urma să încurajeze și mai mult colectarea selectivă a gunoiului, ținând cont și de faptul că stația de sortare a deșeurilor, proiect al Consiliul Județean, va fi dată în curând în folosință.
Cum se va calcula factura?
La case și la agenții economici, deșeurile vor fi cântărite din poartă în poartă, șoferul mașinii va elibera un bon în funcție de cantitate, care va fi atașat la factura lunară. La blocuri, deșeurile se vor cântări paușal, toate pubelele din zonă, iar împărțirea costurilor se va face la numărul de locuitori arondați arealului respectiv.