Primarul Clujului, Emil Boc, a anunţat că CFR cere al treilea fir de cale ferată pentru Trenul Metropolitan. Acesta a explicat că proiectul continuă şi că va anunţa când va fi găsită o soluţie pentru problemă.
“Sunt probleme în implementare. Eu am zis să fiu sincer, să fiu deschis şi v-am spus. E o procedură logică şi firească de lucru. Cel mai important aviz este cel de la CFR cu care suntem în discuţie, în parteneriat. A apărut o problemă. Pe culoarul Cluj-Apahida pentru a putea realiza o frecvenţă bună a Trenului Metropolitan există recomandarea să mai facem un fir de cale ferată. Avem nevoie de încă un fir de cale ferată dacă vrem să avem o frecvenţă bună. Dacă vrem o frecvenţa mai redusă nu ne trebuie un fir de cale ferată. Dacă vrem să facem un fir trebuie să colerăm cu proiectul nostru cu culoarul de Nord. Stăm la masă cu specialiştii să vedem cum le punem în acord. Forma în care se va finaliza o vom anunţa. Bani există pentru Trenul Metropolitan. Nu de bani este problemă. Trenul Metropolitan se face”, a explicat Boc, în cadrul emisiunii de la Napoca Live, Talk Show Direct cu Lucian Danciu.
Trenul metropolitan dintre Nădășelu și Bonțida va avea 23 de stații pe o distanță de 43 km. Două dintre acestea trebuie construite și anume, cea de lângă Tetarom și cea de lângă aeroport.
Trenul ar circula la intervale de 30 de minute, la ore de vârf, preconizându-se că ar scădea durata de călătorie între Nădășelu și Bonțida cu 10-25 de minute, respectiv cu 15-30 minute între Bonțida și Cluj-Napoca, se prevede în planul de mobilitate urbană Cluj-Napoca. Trenul metropolitan ar parcurge ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute.