Curtea de Conturi a României a descoperit o serie de nereguli la nivelul Primăriei Cluj-Napoca, în raportul anual referitor la activitatea localităţilor din judeţul Cluj.
Printre aceste nereguli se află şi alocarea a 128.000 de lei, prin intermediul Direcţiei de Asistenţă Socială și Medicală Cluj-Napoca, reprezentând prestaţii sociale pentru persoane cu handicap care au decedat în perioada 2017 – 2019.
Direcţia de Asistenţă Socială și Medicală Cluj-Napoca a precizat că problema este mai veche şi se întâmplă pentru că, instituţiile funcţionează ca stat în stat şi nu au o comunicare eficientă între ele.
”Am avut o misiune de verificare din partea Curții de Conturi și am avut termen pentru 31 august să recuperăm acești bani. În ianuarie au fost să vadă dacă ne-am îndeplinit sarcinile, și au constatat că s-au recuperat sumele. Sunt situații că decedează persoane, și nu decedează în municipiu. Cu toate că prin contract familia are obligația să notifice modificări în termen de 5 zile, acest lucru nu se întâmplă mereu.
Ca măsură ne-au solicitat să încheiem contracte de parteneriat cu direcția de evidență a populației, dar nu toate decesele de înregistrează imediat. Ar trebui să avem acces la o platformă națională, dar nu s-a întâmplat acest lucru. Însă de 2 săptămâni am trimis către direcția de evidență a populației de la nivel județean o solicitare de parteneriat, iar aceasta a fost aprobată și transmisă la București, pentru ca lună de lună să avem baza de date corespunzătoare și să suprapunem listele noastre de beneficiari cu cele ale Evidenței Populației”, a declarat directorul DASM Cluj-Napoca, Aurel Mocan.