Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a realizat, împreună cu conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj, instituție aflată în subordinea forului administarativ județean, o analiză a activității derulată de serviciul de call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor – 119.
Astfel, din momentul în care a devenit operațional, în luna ianuarie 2022, și până în data de 15 februarie 2024, numărul 119 a fost apelat de nu mai puțin de 5.271 de persoane.
Alin Tișe, Președintele Consiliului Județean Cluj: „La numărul unic gratuit 119 răspund 24 de ore din 24 specialiști în domeniul protecției copilului. Astfel, încurajez clujenii să sune cu încredere, deoarece copiii aflați în situații vulnerabile au nevoie de sprijin rapid si eficient”.
În intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, la nivelul D.G.A.S.P.C. Cluj au fost recepționate 2.465 de apeluri, în timp ce în anul 2022 au fost recepționate 2.454 de apeluri.
De asemenea, în perioada 1 ianuarie 2024 - 15 februarie 2024, 352 de clujeni au apelat numărul unic 119.
În ceea ce privește problemele sesizate, cele mai multe au vizat abuzul fizic și emoțional (respectiv 2005 cazuri) precum și neglijarea (285 de cazuri). În plus, au mai fost sesizate cazuri de bullying, copii care refuză să meargă la școală, cazuri de exploatare prin muncă, exploatare sexuală, violență în școală, trafic de minori.
Reamintim faptul că, prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.
La nivelul județului Cluj, dispeceratul acestui serviciu telefonic funcționează în cadrul D.G.A.S.P.C. Cluj, fiind deservit de personal calificat și instruit, care urmează proceduri de lucru standardizate la nivel național.