Optimizarea costurilor în companie. Când trebuie realizată?

Majoritatea companiilor se întâlnesc pe parcursul activităţii cu nevoia de a diminua costurile. Această acţiune trebuie făcută însă cu foarte mare grijă, astfel încât să nu afecteze calitatea produselor sau serviciilor pe care compania le oferă.

În cadrul emisiunii Profesionist în contabilitate de la NapocaFM, expertul contabil şi fondatoarea Global Solutions Fiscal, Claudia Paven a vorbit despre optimizarea costurilor în cadrul companiei.

“Despre optimizarea costurilor putem vorbi în orice moment, deoarece fiecare companie își dorește și are scopul de a obține maximul de profit. Asta se întâmplă prin performanță și eficientizarea tuturor instrumentelor cu care compania lucrează.

Deobicei când vorbim despre optimizarea costurilor majoritatea se gândesc că este important doar atunci când societatea se află într-un impas financiar sau într-o criză economică sau în cel mai rău caz când e aproape de faliment. Dar într-o economie sănătoasă de piață, vorbim despre eficientizarea costurilor ca un instrument de eficientizare a afacerii. Nu e suficient să spunem avem bani, ne merge bine, deci afacerea mea este în cel mai bun moment.

Întotdeauna este necesar să echilibrăm, să vedem unde anume este necesar să intervenim ca factori de decizie într-o companie”, a declarat Claudia Paven.

Expertul contabil are un rol esenţial în procesul de reducere a costurilor companiei.

“Expertul contabil în optimizarea costurilor are un rol esenţial, pentru că el cunoaște activitatea financiară a firmei. Cunoscând activitatea financiară a firmei este cel care întocmește documentele necesare factorilor de conducere, pentru a lua deciziile cele mai bune. În baza balanței contabile care se face în fiecare lună expertul contabil poate întocmi un bilanț, un cont de profit și pierdere, un cash flow și un buget de venituri și cheltuieli”, spune Claudia Paven.

De asemenea, Claudia Paven a vorbit în cadrul emisiunii şi despre modul prin care aceste costuri pot fi reduse.

“Prima dată trebuie să ne gândim la costuri ca la un tot. Adică să ne gândim care sunt componentele fiecărui cost pe care noi le avem. Din aceste componente ale costului, trebuie să ne gândim care dintre ele pot fi eficientizate. Dacă sunt eficientizate pot fi eficientizate în așa măsură încât să nu ne afecteze afacerea? Când vorbim despre eficientizare trebuie să ne gândim în primul rând la modul de reducere a costului, astfel încât calitatea produselor și serviciilor noastre să nu fie afectată. Dacă clienții noștri sunt obișnuiți cu o anumită calitate a produselor și noi reducem costurile, s-ar putea să ne reducem și calitatea. În loc să facem un lucru bun, facem un lucru rău.

Dacă firmele merg bine și nu au niciun fel de nevoie specială, aș recomanda această supraveghere a costurilor undeva o dată la 3 luni, la 6 luni. Piața este destul de volatilă, mai ales în perioada aceasta”, a declarat Claudia Paven la NapocaFM.

Global Solutions Fiscal vine în sprijinul anteprenorilor prin transpunerea unui limbaj de specialitate întru-unul pe înţelesul tuturor utilizatorilor de informaţii contabile şi fiscale.

Din grija pentru client şi după ani de experienţă, cei de la Global Solutions Fiscal au învăţat/înţeles că serviciile de contabilitate, consultanţă fiscală, resurse umane şi serviciile conexe personalizate pentru fiecare client în parte reprezintă motorul oricărei afaceri.

Global Solutions Fiscal lucrează cu clienţi din toate domeniile de business intern şi internaţional: producţie, servicii, comerţ, construcţii, imobiliare.