În cadrul emisiunii România 4.0 de la NapocaFM, CEO-ul companiei Holisun, Oliviu Matei a menţionat faptul că, în cadrul companiei există 7 proiecte de cercetare în derulare.
“Avem 7 proiecte de cercetare în derulare. 2 se finalizează luna aceasta. Deci luna viitoare vor rămâne 5 în derulare. Rezultatele acestor proiecte de cercetare le convertim în soluții IT pe care noi le vindem sau la încorporăm în cadrul proiectelor soft pe care le facem. În momentul în care avem o idee inovatoare încercăm să o convertim într-un proiect de cercetare finanțat fie de la Bruxelles, fie de la București.
Avem tendința să spunem că în România nu se face, în România se fură. Nu e adevărat. Din punct de vedere al cercetării România este unul dintre piloții UE. Cercetarea în România este finanțată relativ bine”, a declarat Oliviu Matei.
În cadrul emisiunii de la NapocaFM, CEO-ul companiei Holisun a vorbit despre procesul de digitalizare în organizaţii.
“Prin automatizarea procesului de producție ne referim la preluarea efortului de pe om pe calculator. O mare parte, aproape 80% din activitatea noastră cotidiană este repetitivă, ceea ce înseamnă că poate fi automatizată. Lucrul acesta se întâmplă și în companii, pentru că în ultimul an lumea și-a dat seama că trebuie să își automatizeze, să își eficientizeze resursele, să facă economie de bani și digitalizarea și automaziarea nu fac altceva decât să eficientizeze și să reducă costurile, dar și instituţiile bugetare, pentru că cele care erau obișnuite până acum cu foarte multe hârtii au fost obligate să digitalizeze. Digitalizezi procesele care au loc la distanță, de exemplu relația cu clientul. Efortul acesta de deplasare este un timp pierdut. De aceea lucrurile acestea se digitalizează.
Primul pas care trebuie făcut este să decizi dacă vrei să digitalizezi. Cel mai bun moment să începi o schimbare este azi. Dacă aștept până mâine evident schimbarea nu va mai avea loc. După aceea trebuie să identific ce procese repetitive există în organizația mea. Acele procese care mănâncă resurse pot fi digitalizate. Și noi avem pe site un instrument, un chestionar care te ajută să identifici lucrurile care pot fi eficientizate sau automatizate în compania ta”, a menţionat Oliviu Matei.
Compania Holisun a început procesul de digitalizare în interiorul organizaţiei în urmă cu aproape 5 ani.
“Noi am început procesul acesta de digitalizare în urmă cu 4-5 ani când am descoperit că trebuie să îmbunătățim comunicarea cu clientul. Am început să digitalizăm relația aceasta la distanță. A fost primul pas pe care noi l-am făcut spre digitalizare. Efectele au fost imediate. Am început să încasăm banii mai repede, am început să primim informațiile în timp, am terminat proiectele în timp. După aceea am digitalizat procesul de vânzare, pentru că era vorba de relația cu clientul”, a declarat Oliviu Matei.
CEO-ul companiei Holisun a precizat că, în cadrul organizaţiei există deja platforma Aida, care a înlocuit unele sarcini ale angajaţilor care au devenit repetitive.
“Avem o platformă pe care noi am dezvoltat-o, se numește Aida, în care pe baza unei analize de procese putem digitaliza în mare măsură totul. Aida are grijă să îți aducă aminte ce ai de făcut sau dacă poate face ea efectiv, înlocuiește. În firmă avem 262 de automatizări”, a spus Oliviu Matei.
Holisun este o companie românească de renume, cu aproape 20 de ani de experienţă, care gestionează proiecte de cercetare IT de milioane de euro, derulează contracte comerciale în Europa, Statele Unite, Asia şi Orientul Mijlociu.
Cu o vastă experienţă nu doar în ceea ce înseamnă automatizarea afacerilor dar și în securitatea aeroportuară, domeniul medical, agricultură, realitatea augmentată, sectorul public și industrie 4.0, Holisun este singurul partener român în Divizia de Cercetare - Dezvoltare din cadrul Electrolux Group (al doilea mare producător de electrocasnice din lume) și Divizia Militară a Airbus Group.