NTT Data România, un nou pas spre digitalizarea turismului românesc: Aplicația dedicată traseului ”Via Transilvanica”

 

Compania NTT DATA România a lansat, marți seara, la Cinema ”Florin Piersic” din Cluj, o aplicație digitală în sprijinul turismului românesc. Acest nou instrument aflat la dispoziția turiștilor are ca principal obiectiv îmbunătățirea experiențelor celor care aleg să exploreze cei peste 1.400 de kilometri ai ”Via Transilvanica”, un traseu unic în România, cunoscut deja drept ”Drumul care unește”.

Concret, aplicația dezvoltată de NTT Data revoluționează modul în care turiștii interacționează cu cel mai lung traseu de drumeție din țara noastră, în care se regăsesc peisaje spectacuoase, dar și comunități și bogății culturale, traseu ce străbate nu mai puțin de zece județe ale țării, pornind de la Mănăstirea Putna, din Moldova, până la Dunăre, la Drobeta Turnu Severin. De asemenea, utilizatorii pot beneficia de informații în timp real despre traseele turistice, locuri de cazare și atracții gastronomice, totul într-o interfață atrăgătoare.

„Interfața este mult mai prietenoasă și care pune în valoare harta și zonele. Se lucrează și la etapa a doua unde utilizatorul va putea interacționa și mai mult cu aplicația, de exemplu să semnaleze un copac căzut sau prezența unui urs pe traseu”, spune Rodica Manolache, Senior Employer Branding Specialist la NTT Data.

La rândul său, Maria Metz, CEO NTT Data, spune că aplicația nou lansată vine să promoveze autenticitatea și respectul pentru tot ce înseamnă ”acasă”, un adevărat angajament luat față de turismul românesc.

„Parteneriatul nostru cu Via Transilvanica reprezintă un angajament profund față de România, de comunitățile care dau viață locurilor noastre și de viitorul sustenabil pe care ni-l dorim.
Promovăm autenticitatea și respectul pentru tot ce înseamnă acasă. Iar aplicația pe care am dezvoltat-o oferă turiștilor o experiență digitală, menită să-i conecteze la poveștile și comunitățile de pe traseu, a declarat Maria Metz.

Evenimentul de la Cinema Florin Piersic a fost întregit de o proiecție specială de film, realizată cu sprijinul NTT Data România. Este vorba despre producția ”Apă și Talpă”, în prezența protagoniștilor Tibi Uşeriu, Paul Vulturar, Cristi Deac, Cornel Vasile Pop, Eva Hochbauer, Florin Alexandru, a lui Alin Uhlmann Uşeriu (preşedintele Asociației Tăşuleasa Social, co-producător) și a lui Mircea Gherase, unul dintre regizorii filmului. 

„Foarte mulți știți de Via Transilvania și în următorul film o să vedeți un proiect. Este vorba despre Via Transilvanica dar ca să poți să povestești despre ceva care are 1.400 de km în lungime ai nevoie de ceva.

În urmă cu 2 ani am găsit 8 persoane și am încercat să spunem o poveste, să promovăm Via Transilvanica după poveștile protagoniștilor. Pentru un proiect ai nevoie de oameni, ai nevoie de parteneri și oameni care să creadă în tine. Unul dintre acești parteneri este NTT Data care în urmă cu un an lansam împreună o carte despre Via Transilvanica și făceam planuri pentru viitor, mai ales cel tehnologic. Trebuie să ținem pasul cu tehnologia. Anul acesta au mers foarte mulți tineri și cred că nu a fost un loc unde nu am fost întrebați de aplicația Via Transilvanica pentru că nouă nu ne mai funcționa aplicația de ceva vreme, dar cei de la NTT ne-au ajutat”, a declarat Tibi Ușeriu, înainte de proiecția filmului.

„Apă și talpă” a câștigat premiul pentru ”Cel mai bun documentar românesc” la Alpin Film Fest 2024 , desfășurat în această toamnă la Brașov.

Filmul este un documentar independent, realizat de Mircea Gherase și Lucian Mircu, în coproducție cu Asociația Tășuleasa Social. Filmul îi urmărește pe cei nouă protagoniști uniți de dragostea pentru sport și Via Transilvanica, în încercarea de a alerga întreg traseul, aproape 1.400 de kilometri, în 25 de zile. Provocarea a venit în 2022, la inițiativa lui Tibi Ușeriu.