Cluj-Napoca va deveni al doilea oraş din România care va avea metrou. Președintele Metro Urban, Mihai Curteanu și Vicepreședintele Metro Urban, Horia Nasra au explicat în cadrul emisiunii din domeniul imobiliar moderată de jurnalistul Media9, Ionel Lespuc, Real Estate Agenda de la Napoca Live, de ce este important metroul în decongestionarea traficului din oraș.
Asociația Metro Urban promovează și dezbate principalele proiecte de infrastructură mare din Cluj-Napoca și zona metropolitană.
“Există câteva studii de trafic care au fost făcute de către ONG-uri și de către Administrația Publică Locală. Acestea aduc în fața noastră o imagine a volumelor de trafic. Astăzi avem o finanțare pe partea de metrou, pe dezvoltarea primului traseu de metrou. Cred că este imperios de necesar în a fi implementată. Ar decongestiona extrem de mult traficul. Cred că absolut orice fel de capitală, orice fel de metropolă suferă de pe urma congestiei de trafic. Avem volume de trafic mari. Cred că trebuie să pregătim societatea pentru generațiile viitoare. Cred că trebuie să avem curajul noi ca cetățeni să visam către proiecte mari. Ele aduc într-adevăr o dezvoltare reală pe termen lung asupra întregii comunități. Trebuie să educăm societatea în așa fel încât să gândească că proiectele mari sunt importante”, a explicat Mihai Curteanu, la Napoca Live.
Asociația Pro Infrastructură a avertizat că pe mai multe artere principale din Cluj vor circula doar autobuzele cel puțin un an din cauza lucrărilor la metrou. „Impactul asupra cetățenilor va fi foarte mare. În perioada de șantier bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an. Doar autobuzele vor circula pe culoare speciale. Sperăm să avem noroc de un antreprenor puternic, serios și flexibil în negociere (i se cere să semneze contractul pe tot proiectul cu finanțare asigurată doar pe sfert) care va face față provocărilor financiare dar și tehnice, centrul orașului fiind sit arheologic de grupa A, plin de clădiri inestimabile pe un sol instabil, în zona Piața Mărăști fiind un masiv de sare în subteran”, au transmis reprezentații Asociației Pro Infrastructură. Autoritățile nu au anunțat oficial dacă arterele principale din Cluj-Napoca vor fi închise.
“O altă variantă nu există pentru Cluj. Nu putem opri dezvoltarea orașului. Apar noi locuințe, vin oameni. Singura cale de a decongestiona traficul și de a ne elibera viețile de stresul cotidian, de pierderea de timp din trafic rămâne acest metrou. Am fost în Bilbao, un oraș de dimensiunea Clujului. Dacă cei din Bilbao în zeci de ani au putut să construiască o rețea serioasă, de ce nu se poate și la Cluj?”, a declarat Horia Nasra, în cadrul emisiunii.