Doar 1 din 3 părinţi îşi va trimite copiii la şcoală cu haine şi încălţăminte noi anul acesta. Asta rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, potrivit Agerpres.
Conform datelor obţinute în cadrul sondajului, cei mai mulţi dintre respondenţi (33,23%) au alocat bugete între 300 şi 500 de lei, 31,2% au alocat între 500 şi 1 000 de lei, iar la polul opus doar 8,11% au declarat că au alocat peste 1.000 lei.
La întrebarea dacă bugetul alocat pentru cumpărăturile de şcoală se va reduce sau va creşte, 47,74% dintre respondenţi au declarat că bugetul va creşte cu circa 30% şi doar 12,17% au menţionat că va fi similar cu anul trecut.
Salariul din luna curentă este principala sursa de finanţare pentru 47,1% dintre români. Doar 24,5% strâng bani din timp, iar peste 11% vor cumpăra cele necesare pentru începutul şcolii pe datorie (de la prieteni/card de credit). Meditaţiile reprezintă o altă categorie importantă de cheltuieli. 1 din 3 români declară că apelează la acest sistem, iar cel mai frecvent, apelează la meditaţii la matematică (42,2%) şi limba română (28,05%).
Principalele tipuri de cheltuieli sunt cele cu rechizitele. Cei mai mulţi respondenţi alocă între 300 şi 500 lei pentru rechizite. Pe locul secund, îmbrăcămintea şi încălţămintea ocupă un procent de 34,82% din bugetul alocat, urmat de manuale şi caiete speciale (21,79%).
Doar 1 din 3 părinţi îşi vor trimite copiii la şcoală cu haine şi încălţăminte noi. Iar 1 din 2 copii nu va avea parte de un ghiozdan nou odată cu începutul anului şcolar. La polul opus, doar 3,6% dintre copii îşi cumpără mai multe ghiozdane noi în timpul anului, fiind considerat un accesoriu de modă.
Mall-urile şi supermarketurile rămân în continuare destinaţia preferată pentru cumpărături - fiind menţionate de 43,1% dintre români, urmate de magazinele specializate (22%) şi librării (21%). Doar 14% dintre respondenţi preferă varianta online pentru cumpărăturile de şcoală.
Aproape toţi respondenţii spun că copiii lor folosesc tehnologia pentru şcoală. În acest sens, ecranele devin indispensabile în procesul educaţional. Românii declară că smartphone-urile sunt pe primul loc (34,67%), urmate de tablete (29,7%), laptop (25,5%) şi doar 10% - desktop, acesta avânt tendinţa să devină un instrument foarte puţin utilizat.