În cadrul emisiunii, Profesionist în contabilitate de la NapocaFM, expertul contabil şi fondatorul Global Solutions Fiscal, Claudia Paven a vorbit despre paşii pe care trebuie să îi facem atunci când vrem să începem o afacere în România.
“Sfatul meu este ca cei care își doresc să își facă o afacere să studieze bine domeniul în care doresc să activeze. Dacă aceștia nu vor face un research s-ar putea ca la prima problemă să renunțe. De asemenea, trebuie să se gândească că în momentul în care încep o afacere, ea trebuie să aibă și o formă juridică. Orice afacere în România are la bază o formă juridică. Nu poți ca persoană fizică să începi o afacere, ca persoană juridică ai și anumite facilități.
Atunci când cineva își înființează o firmă trebuie să se gândească la ea ca la un copil. Adică la început poate că o să îi ia 100% din timp să pună acea afacere pe picioare. Dacă nu se ocupă de firmă s-ar putea ca peste o perioadă de timp să închidă firma și să creadă că nu a avut succes în afaceri. Cam 50% dintre start-up-uri se închid în primii 3 ani de activitate și asta pentru că trebuie multă implicare, mai ales la început. Când activitatea începe să se așeze atunci putem spune că suntem pe drumul cel bun. Acest research care trebuie să fie făcut se adaptează la nevoile fiecăruia”, a menţionat expertul contabil, Claudia Paven.
Ce paşi trebuie să urmezi pentru a avea o afacere de succes?
“În primul rând trebuie să ne gândim la formă de înființare, la formă juridică. Dacă este SRL, PFA, SA, ONG. În general SRL-urile sunt cele mai pliabile. Trebuie să ne gândim la nume. Numele este important, pentru că dacă cineva dorește să achiziționeze un produs de la mine, mă caută, să știe că sunt în acel domeniu. Este important ca oamenii să știe denumirea societății. Următorul pas este să meargă la Registrul Comerțului și să completeze documentele cerute de aceștia pentru a obține firma și după o perioadă de timp, în jur de o lună, poate să aibă deja societatea înregistrată la Registrul Comerțului.
Cei care vor să înceapă o afacere trebuie să își aleagă un contabil și un avocat. De asemenea, aceștia trebuie să apeleze și la un specialist care se ocupă de fondul de mediu și la un specialist în IT. Este important să existe și un departament de Marketing în momentul în care își doresc să își facă reclamă la afacere”, a spus Claudiu Paven la NapocaFM.
Global Solutions Fiscal vine în sprijinul anteprenorilor prin transpunerea unui limbaj de specialitate întru-unul pe inţelesul tuturor utilizatorilor de informaţii contabile şi fiscale.
Din grija pentru client şi după ani de experienţă, cei de la Global Solutions Fiscal au învăţat/înţeles că serviciile de contabilitate, consultanţă fiscală, resurse umane şi serviciile conexe personalizate pentru fiecare client în parte reprezintă motorul oricărei afaceri.
GFS lucrează cu clienți din toate domeniile de business intern şi internaţional: producţie, servicii, comerţ, construcţii, imobiliare.