În cadrul emisiunii din domeniul imobiliar moderată de jurnalistul Media9, Ionel Lespuc, Real Estate Agenda de la Napoca Live, inginerul și specialistul în mobilitate, Tudor Măcicășan a vorbit despre descongestionarea traficului din Cluj-Napoca.
El explicat că cetățenii nu vor mai circula cu mașina personală doar în momentul în care orașul va lua măsuri restrictive în acest sens.
“În esență sunt două direcții care trebuie urmate simultan în paralel. Una este cea a măsurilor restrictive și aici nimic nu poate compensa o politică de parcare dură și eficientă, ceva ce vedem funcționând la Cluj destul de bine. Practic prețul parcării este butonul de volum pentru gradul de ocupare. În momentul în care parcările nu mai sunt suficiente poți să creezi noi parcări dacă vrei să faci față la cererea în creștere sau poți să scumpești parcările pentru a putea să reglezi cererea.
Parcările și pietonalizările de străzi nu își pot atinge scopul fără măsurile alternative de calitate, fără transport public funcțional, fără o rețea de ciclism, fără infrastructură pietonală de calitate”, a declarat Tudor la Napoca Live.
De asemenea, el a vorbit și despre pistele de biciclete din Cluj. El a menționat că pistele realizate între 2015-2016 sunt mai calitative față de cele realizate în ultimii ani.
“Nu trebuie să avem neapărat piste de foarte bună calitate peste tot. Pistele de foarte bună calitate, cu două sensuri și bine delimitate trebuie să constituie o rețea majoră. Pentru un țesut urban dens, cartierul Grigorescu, de exemplu, poți să ai piste de nivel secundar care să alimenteze pista principală. Este important ca rețeaua de piste de biciclete să aibă mai multe niveluri de calitate, cel puțin două: o rețea principală cu nu multe piste, dar coerentă, continuă și care străbate orașul de la o extremă la alta, de calitate foarte bună. Și o rețea de piste secundare care mai ales alimentează pistele principale, care pot să fie și benzi pictate în anumite situații, și ceva mai înguste, în alte situații, în funcție de populația deservită și importanța în rețea. Sunt îngrijorat de declinul calității pistelor de biciclete. Cele făcute în 2015-2016 erau la nivel european. Pe de o parte, erau în alt plan decât șoseaua și decât trotuarul. Mă gândesc la Horea, la Barițiu. Și aveau acel asfalt care conținea culoarea în ingredientul lui și acestea își păstrează culoarea în timp. Și aveau și o textură corectă. Ce s-a făcut în ultimii ani este mai ales vopsirea unor piste pe carosabil și de multe ori cu vopsea nespecifică pistelor velo și de trotinete. Și asta este realmente un declin al calității pistelor și e păcat că nu putem perpetua o calitate de genul străzilor Horea și Barițiu”, a declarat Tudor Măcicășan.