Cum a reuşit NTT DATA să atragă personal nou într-un an pandemic? Află de la CEO-ul NTT DATA România, Maria Metz

Pandemia de Covid-19 a avut un impact major asupra pieţei forţei de muncă şi a obligat angajatorii să îşi regândească procesele de recrutare şi selecţie.

Maria Metz a preluat poziția de CEO în cadrul NTT DATA România începând cu 1 mai 2021 și a demarat imediat un proiect amplu de stabilire a strategiei pentru următorii trei ani.

“Nu mi-a fost foarte ușor să implementez schimbările pe care le-am văzut necesare.

Până acum a fost o perioadă de introspecție organizațională. Mi-am propus ca în primele 6 luni să mă dedic companiei și colegilor mei, pentru că le-am promis că voi încerca să creez un cadru cât se poate de coerent și ancorat în realitate. Pandemia ne-a oferit șansa să petrecem timp în solitudine, să fim mai instrospectivi, să ne așezăm în liniște niște valori. Cu cât reușim să devenim mai autonomi, cu atât viața noastră va fi mai bună”, a declarat CEO NTT DATA România, Maria Metz, la Ziua de Management, din cadrul Zilele Biz.

Care este strategia de dezvoltare NTT DATA?

“Legat de strategie pot să spun că în urmă cu 6 luni imediat după perioada conducerii am pornit un proiect amplu de diagnoză organizațională și de definire a strategiei companiei pentru următorii 3 ani. Acest proiect a fost un proces de awareness pentru echipa de conducere și a fost un prim pas în care am deschis porțile către acest nou stil de conducere. Ce mă interesează pe mine în mod real și poate de ce reușim să atragem tot mai mulți colegi noi este pentru că avem un foarte mare focus pe experiența în cadrul companiei. Ne dorim ca experiența pe care fiecare nou venit o are să fie cât mai consistentă. Un focus al nostru este că punem foarte mare valoare pe timp, pe timpul pe care îl petrecem împreună. Nu pot să dau timp, dar pot să cresc calitatea acestui timp”, a precizat Maria Metz.

Compania NTT DATA România deţine în total şapte filiale, din care şase sunt în România, la Cluj-Napoca, Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Braşov şi una în Serbia. De asemenea, echipa NTT DATA România numără în prezent peste 2.000 de angajaţi şi colaboratori externi.

În România, în momentul de faţă NTT DATA a scos pe piaţă diverse locuri de muncă precum: Senior Java Developer, Service Desk Associate, Systems Support Senior Associate, Automative Scrum Master, Java Developer, Windows Specialist, Android Developer, Cyber Security Analyst sau Embedded Software Engineer.

Cei de la NTT DATA România cred ca hobby-urile și valorile personale definesc oamenii într-un mod major, așa că i-au încurajat pe aceştia să le integreze în diverse contexte la locul de muncă. Fie că este vorba de a vedea lucrurile din perspective diferite, cum ar fi în fotografie sau fie că este vorba de a merge mai departe, cum ar fi alergarea. NTT DATA România este furnizor şi integrator de soluţii/sisteme IT complexe, cu o echipă de specialişti în România şi Serbia, specialişti care activează pe proiecte diverse în industriile Automotive, Banking, Manufacturing, Energy and Utilities, Public Sector, Retail, Transportation & Logistics.