Primăria municipiului Cluj-Napoca a inițiat procedura de consultare publică privind aprobarea Regulamentului pentru închirierea locurilor de parcare aflate situate în parkingul Hașdeu.
Parkingul din Haşdeu are 320 locuri de parcare și este localizat pe strada Păstorului nr. 67-69. Construcția parkingului este formată din subsol, 2 niveluri de demisol, parter, 3 etaje supraterane și terasă.
Conform regulamentului, 318 locuri de parcare sunt destinate autoturismelor, iar 2 pentru mopede şi motociclete. Din numărul total de locuri dedicate autototurismelor, 238 vor fi destinate studeţilor UBB, în baza unui abonament anual cu 10% mai ieftin decât cel al riveranilor. Din cele 238 de locuri amintite, 2 sunt destinate mopedelor şi motocicletelor şi 6 pentru autoturismele deţinute de persoane cu handicap. De asemenea, 82 de locuri vor fi destinate altor categorii de utilizatori: vizitatori, riverani. La demisol, vor fi 14 parcări pentru autoturisme electrice şi cele pentru biciclete.
Dacă la început de an universitar, solicitările studenţilor UBB vor fi mai puţine decât cele 238 de locuri de parcare destinate autoturismelor, diferenţa se va aloca studenţilor altor universităţi, iar dacă şi aşa mai rămân locuri, acestea vor fi atribuite altor categorii de solicitanţi.
Pentru utilizarea locurilor de parcare, se vor folosi tipurile de abonamente:
- anuale, fără posibilitate de prelungire, destinate studenţilor UBB sau studenţilor de la alte universităţi;
- anuale, fără posibilitate de prelungire, destinate altor categorii de solicitanţi, în zona destinată studenţilor, pentru cele neocupate de studenţi;
- abonamente anuale, cu posibilitate de prelungire, pentru autoturisme, mopede şi motociclete destinate riveranilor;
- abonamente anuale, cu posibilitate de prelungire, pentru biciclete destinate riveranilor şi studenţilor;
- în zona destinată vizitatorilor, respectiv demisol 2, care include şi locurile de parcare pentru încărcare electrică, se va aplica regimul de plată orară, fără niciun fel de abonament.
Pentru perioada rămasă din anul universitar 2020-2021, cererile pot fi depuse până în 31 aprilie 2021, iar abonamentele vor fi valabile până în 31 octombrie 2021.
Etapa consultării publice are loc în perioada 18 februarie – 5 martie 2021. Persoanele interesate pot trimite sesizările, observațiile, punctele de vedere la adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau pot înregistra adrese scrise la Serviciul Centrul de Informare pentru Cetățeni, str. Moților nr.7 sau la orice primărie de cartier.