Noul Ministru al Educaţiei trebuie care să fie o persoană "integră", ale cărei competenţe profesionale nu pot fi puse sub semnul întrebării, consideră Consiliul Național al Elevilor.
"Consiliul Naţional al Elevilor a solicitat Prim-Ministrului şi Preşedintelui României să trateze cu maximă responsabilitate situaţia în care ne aflăm şi să numească, în cel mai scurt timp posibil, un nou ministru, care să îndeplinească următoarele criterii: să fie o persoană integră, ale cărei competenţe profesionale să nu poată fi puse în nicio secundă sub semnul întrebării, să fie o persoană cu o viziune bine întipărită în minte despre modul în care sistemul de educaţie ar trebui să arate în viitor, să fie o persoană care se poate menţine departe de orice ingerinţe politice care afectează şi acum învăţământul, să fie o persoană care înţelege necesitatea implementării unei reforme reale şi curajoase în sistem şi, nu în ultimul rând, să fie o persoană care înţelege nevoia unui parteneriat solid cu cei mai importanţi actori implicaţi în actul educaţional: elevi, profesori şi părinţi", a transmis organizaţia, potrivit Agerpres.
Elevii au subliniat că orice zi în care Ministerul Educaţiei "nu îşi reintră în ritmul normal" de lucru este o zi pierdută, în care s-ar putea construi un viitor mai bun pentru copiii din România.
"De patru zile, educaţia nu are un ministru cu puteri depline, care să se poată implica activ în rezolvarea celor mai grave probleme cu care sistemul se confruntă în această perioadă: implementarea reformei legislative aferente programului 'România Educată', asigurarea resurselor bugetare necesare pentru a oferi gratuitatea pe transport pentru elevii navetişti şi, nu în ultimul rând, rezolvarea obstacolelor cauzate de criza energetică, care pune sub semnul întrebării modul în care şcolile vor funcţiona în această iarnă", a explicat Consiliul Naţional al Elevilor.