În cadrul emisiunii România 4.0 de la NapocaFM, Comisarul Şef din cadrul Şcolii de Agenţi de Poliţie "Septimiu Mureşan" din Cluj-Napoca, Liviu Dumitru a precizat că, digitalizarea este o necesitate. El a spus că, Şcoala de Agenţi de Poliţie din Cluj a introdus două proiecte care vizează digitalizarea procesului de învăţământ.
Comisarul Şef, Liviu Dumitru a menţionat că, pandemia a fost o problemă naţională. El a spus că şi pentru ei a fost o perioadă grea şi au încercat să digitalizeze cât mai mult fiecare proces de învăţământ.
“Problema pandemiei a fost una națională. Nu sunt mari modificări față de perioada anterioară, dar cea mai importantă dintre ele este faptul că proba scrisă a examenului de admitere se susține începând din perioada pandemiei la Inspectoratele Județene de Poliție de unde provine fiecare candidat.
Digitalizarea este o necesitate indiferent că există sau nu în context pandemic, dar cu atât mai mult într-un astfel de context pandemic este nevoie de o digitalizare mult mai ridicată. Școlile de Agenți țin pasul cu noutățile tehnice și noi, în special Școala de Agenți din Cluj-Napoca, vrem să facem un salt înainte, să introducem anumite concepte pe piața educațională din Poliția Română. Am și reușit în perioada pandemică să aplicăm pentru două proiecte europene, ERASMUS, am și câștigat cele două proiecte și sunt în implementare la noi. Ambele proiecte vizează digitalizarea procesului de învățământ. Sunt convins că se vor bucura de succes, nu doar în rândul Poliției Române. Fondurile sunt în totalitate nerambursabile cu mici excepții legate de cheltuieli excepționale. Avem și mândria și responsabilitatea de a fi coordonatori la ambele proiecte. Sunt niște proiecte care au căutat să aducă în aceeași încăpere, la aceeași masă, instituții de profil din țări care au un prestigiu în munca de poliție. Vorbim de Germania, Ungaria, Cehia, Bulgaria, avem parteneri și din România”, a spus Comisarul Şef, Liviu Dumitru.
Care sunt cele două proiecte implementate?
“Primul proiect noi l-am intitulat Trident. Acest proiect și-a propus să aducă un nou concept în Poliția Română sau să verifice conceptul care deja există în Germania, cel legat de tutela profesională. Cu alte cuvinte ne-am propus să inovăm sistemul de tutelă și să introducem ocupația de tutore pentru stagiul de practică în unitățile de poliție. Ne-am propus apoi câteva ghiduri, în așa fel încât și tutorele, cât și elevul să funcționeze pe niște baze reglementate. Aceste ghiduri vor fi în număr de trei, ghidul elevului, tutorelui, ghidul stagiului de practică. Am gândit ca tot acest demers să fie susținut de o platformă educațională, Trident. Este în curs de elaborare. Pe cel de al doilea proiect l-am intitulat Fast. Este un acronim de la Mod de Evaluare cu Încredere a Testelor. A plecat de la ideea că trebuie să reducem foarte mult din interacțiunea dintre evaluat și evaluator. Adică să dureze foarte puțin sau dacă se poate să se facă la distanță. Aceasta este adaptarea noastră la contextul pandemic și este într-adevăr cu foarte multă digitalizare și acest proiect. Testele care acum se dau în format scris vor putea fi corectate în mod automat prin așezarea acestor teste pe un dispozitiv special. Acest dispozitiv va analiza dacă testele au rezultatul bun sau rău. Testele respective vor avea o configurație diferită pentru aceleași întrebări. Adică întrebarea unu de la testul numărul unu va putea să fie pe un alt test întrebarea numărul cinci și al cărui răspuns corect nu mai este A, ci este D. Dispare suspiciunea că cineva ştie răspunsurile de la început”, a precizat Comisarul Şef, Liviu Dumitru la NapocaFM.