Organizația Patronală HORECA Cluj-Napoca, în colaborare cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca, a lansat, joi, Harta Culturală și Gastronomică a orașului. Inițiativa reprezintă o adevărată aventură plină de istorie, artă și arome autentice care pot fi descoperite în Cluj.
Această hartă unică în țară beneficiază de un design modern și ușor de utilizat, și este disponibilă în format print și digital, în limbile română, engleză și maghiară, iar utilizarea codurilor QR te duce direct în locurile pe care dorești să le vizitezi, sau la restaurantele unde vrei să servești masa, totul cu explicațiile extrem de amănunțite referitoare la istoria obiectivelor turistice și experiențele culinare pe care le poți trăi.
”Am dorit, în primul rând, să promovăm turismul clujean, dar și pe noi, ca Horeca, în același timp. Această hartă este un instrument perfect justificat, și dacă ținem cont doar de faptul că județul Cluj este pe locul patru în țară la numărul de turiști străini, după București, Constanța și Brașov, și pe cinci în ce privește municipiul Cluj-Napoca.
Este primul proiect de acest gen din România, dar acesta se va extinde cu siguranță la nivelul întregii țări, prin intermediul ceclorlalte asociațăă patronale”, a spus Ștefan Gadola, președintele Organiazției Patronale HORECA Cluj.
”Pentru început, hărțile vor fi distribuite, gratuit, prin intermediul celor două centre de promovare turisitică din oraș, cel al Consiliului Județean și cel al primăriei, de mai multe ONG-uri, dar prin hotelurile și restaurantele asociației, dar suntem deschiși tuturor celor care doresc să promoveze Clujul și la acest nivel.
Pentru început au fost tipărite 30.000 de exemplare ale hărții, în limbile română, maghiară și egleză, dar acestea poate fi accesate foarte simplu și comod, și online”, a spus și Raimonda Boian, inițiatoarea acestui proiect.
Harta propune turiștilor și nu mai puțin de zece trasee inedite prin Orașul Comoară, dar și detalii privitoare la evenimentele în curs de desfășurare sau care urmează aă aibă loc în Cluj-Napoca, precum și o secțiune de informații utile, respectiv numere de telefon de la diverse instituții, urgențe, farmacii, aeroport, service-uri auto sau spălătorii auto, dar și detalii privind transportul în comun, taximetre, toalete publice etc.