CFR Călători îşi propune ca din anul 2022 sau din anul 2023 să introducă pe căile ferate vagoane cu locuri speciale pentru transportul bicicletelor, în conformitate cu legislaţia europeană.
„Avem vagoane care ne trebuie pentru traficul intern, avem vagoane pe care vrem să le modernizăm pentru a putea primi biciclete în ele. S-a schimbat legislaţia, acum s-a clarificat, de fapt, s-a fundamentat mai bine legislaţia europeană şi avem obligaţia la termenul de aplicare încă în discuţie - poate fi 2022, 2023 - să avem patru locuri de biciclete în fiecare tren”, a declarat Dan Costescu.
Dan Costescu a declarat că ei lucrează deja la un concept nou, de vagoane dedicate exclusiv bicicletelor şi crede că acest proiect va fi un mare succes.
„Noi lucrăm şi la un concept nou de vagoane dedicate exclusiv bicicletelor, unde pot să intre 30-40 de biciclete. Părerea mea este că va fi un mare succes. Am sondat deja, şi pe rutele turistice ele vor fi un mare succes. Va fi ruta spre Valea Prahovei, vor fi rutele de lângă munte, de lângă oraşele mari, de lângă Timişoara, de lângă Cluj, chiar şi de lângă Iaşi spre Vatra Dornei, rutele spre mare, unde foarte mulţi vor să-şi pună bicicleta în tren, să plece dimineaţa la mare, să meargă la plajă în Constanţa, de exemplu, iar seara bicicleta în tren, înapoi în Bucureşti. Fără mijloace de transport în comun, doar cu bicicleta”, a declarat el.
Dan Costescu a mai spus că, această acţiune ar putea fi benefică pentru navetişti de exemplu, care nu pot lua cu ei bicicleta în tren.
„Şi vrem să culegem informaţii - sunt anumite zone de navetişti care mai vin din satele înconjurătoare staţiilor de cale ferată. De obicei îşi legau bicicleta la gară, se urcau în tren, luau mijloacele de transport - autobuz sau altceva - la destinaţie, în oraşele mari unde lucrau. Acum îi încurajăm să urce în tren cu bicicleta şi să meargă pe bicicletă şi când coboară în oraşele mari, gen Bucureşti, Ploieşti, Iaşi. Cu banii vom aranja comercial oferta, în aşa fel încât ei să fie cam tot pe acolo la cheltuieli, dar să aibă confortul că sunt cu mijlocul lor de transport şi au mobilitate, se pot duce oriunde în oraş”, a arătat Dan Costescu.
Acesta a fost întrebat dacă iarna aceste vagoane vor putea fi utilizate şi pentru transportul schiurilor şi răspunsul directorului general al CFR Călători a fost pozitiv.
„Cuvântul de ordine este versatilitate pentru aceste vagoane, proiectanţii au primit această sarcină, este în caietul de sarcini. Ele vor fi folosite pentru biciclete, iar iarna vor putea fi puse şi schiurile acolo. Avem o zonă unde vor putea fi puse şi bagajele mari, în momentul în care ne mişcăm pe zonele suburbane unde se mai face naveta cu bagaje mai mari. Avem şi o mulţime de sisteme alternative. De exemplu, peste suportul de bicicletă unde intră roata din faţă există o strapontină, care în mod normal e la perete, dar când nu avem bicicleta acolo strapontina poate coborî, se aşează pe suportul de bicicletă ca pe un picior şi acolo stă încă un pasager, în momentul în care vrem mai mulţi. Dar în general ele sunt reversibile şi flexibile ca utilizare”, a adăugat acesta.