Boc: Metroul din Cluj are surse de finanţare din PNRR şi din Programul Operaţional de Transporturi

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a menţionat că, în actualele negocieri privind Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sunt prevăzute 300 de milioane de euro pentru metroul din București și alte 300 de milioane pentru metroul din Cluj-Napoca.

Emil Boc invitat la NapocaFM a menţionat faptul că, există surse de finanţare multiple pentru proiectele României.

“România și-a centralizat toate proiectele de care are nevoie spre finanțare. Au fost 70 de miliarde de euro. De la PNRR s-a spus, România merge să prezinte Uniunii Europene un proiect de supracontractare cu 41 de miliarde de euro, știind că avem 29 alocați pentru partea aceasta, dar ne-am dus ca să vedem acolo ce se obține în finanțe. Deci necesarul de 70, ne-am dus cu 40 și s-au obținut 29 de miliarde de euro. Sursele de finanțare sunt multiple. Proiectele majore ale României nu sunt finanțate dintr-o singură sursă. Cel puțin 3 surse sunt. PNRR-ul acesta de care vorbește toată lumea, Exercițiu Financiar 2021-2027 Fondurile Structurale Europene, unde ai bani și pentru transporturi, infrastuctură, parcuri, grădinițe și bugetul de stat.

Din aceste trei surse de finanțare se vor finanța aceste proiecte ale României. Decizia a fost în felul următor la Bruxelles, toate centurile ocolitoare, inclusiv centura metropolitană a Clujului, decizia luată de Ministerul Transporturilor cu Uniunea Europeană a fost ca acestea să fie finanțate din Fondurile Structurale, iar din PNRR să se finanțeze doar autostrăzile. Atât din PNRR”, a declarat Emil Boc la NapocaFM.

De asemenea, Boc a mai spus că, pe lângă finanţarea primită de la PNRR, metroul de la Cluj primeşte finanţare şi din Programul Operaţional din Transporturi din Fonduri Europene.

“Metroul este finanţabil. Este proiectul și de la Cluj și de la București finanţabil. Evident că în condițiile în care s-au redus banii de la 70 la 40, de la 40 la 29 de miliarde au fost nevoiți oamenii aceștia să reducă de la 1 miliard de euro cât avem, au fost nevoiți să reducă și pentru Cluj și pentru București la o sumă de 300 de milioane de euro fiecare, la care se vor adăuga bani din Programul Operațional din Transporturi din Fonduri Europene. Deci vom avea sursă de finanțare din PNRR plus bani din fonduri europene. Metroul merge mai departe. La fel cum merge și centura metropolitană și trenul metropolitan. Există resursă financiară pentru metrou.

Avem pasajul de la Tăietura Turcului. Este prins în finanțare. Îl avem acolo. Este în PNRR. Nu mai este din altă parte. Acolo este în acest moment”, a declarat Emil Boc.

Proiectul României încă nu este aprobat de Comisia Europeană.

“Anul acesta nici PNRR-ul nu este aprobat. Oameni buni trebuie să înțelegeți că în 30 mai se depune la Bruxelles. 2 luni are la dispoziție UE să evalueze proiectul României, să-l aprobe. Practic startul tuturor proiectelor din PNRR va fi cel mai probabil la începutul anului viitor”, a menţionat Emil Boc la NapocaFM.

 

Emisiunea integrală: https://www.facebook.com/240025582766345/videos/470600907332974