Invitatul în cadrul unei emisiuni de la Napoca Live, Primarul Emil Boc a declarat că cel mai probabil în a doua parte a lunii Mai vor începe lucrările la Podul Porţelanului.
"Am semnat contractul, am dat ordinul de începere a lucrărilor cu 26 aprilie 2022, termen de realizare 7 luni. Probabil, de pe la partea a doua a lunii Mai veți vedea și lucruri concrete. Durează probabil vreo două săptămâni să își aducă materialele necesare. Ochii pe ei. Ceasul ticăie", a declarat Boc, la Napoca Live.
Lucrările vor fi executate de firma bucureșteană Freyrom SA, filiala din România a Grupului francez FREYSSINET, care se ocupă din 1996 de construirea și reabilitarea lucrărilor de transport rutier și feroviar: poduri, tuneluri, stabilizări de pământuri. 13,7 milioane de lei fără TVA costă noul pod, de la 5,7 milioane de lei fără TVA în 2017. 2,2 milioane de lei sunt cheltuieli neeligibile pe care le suportă Primăria Cluj-Napoca.
"Soluția găsită este oprirea fundației cu 2 metri înainte de stratul de sare. Valoarea nouă a podului este de 8.8 milioane de lei, restul sumei se referă la lucrări conexe. Creșterea se datorează scumpirii prețurilor materialelor de construcție și a modificării legislației de mediu și ape din 2020. De asemenea, s-a modificat suprastructura, pentru a ridica presiunea de pe talpa fundației. Am mai avut o constrângere majoră legată din cauza liniei de înaltă tensiune, unde a trebuit intervenția regândită. Am reconfigurat interesecțiile din zonă și am introdus piste de biciclete, lucruri care anu au fost prevăzute în proiectul inițial. De asemenea, în zonă au apărut clădiri cu 400 de apartamente, deci și mai multe mașini, care nu erau în 2017", arată proiectanții.
Noul pod ar urma să aibă 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m, și va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.