Toate cele opt contracte pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor au fost semnate, a anunțat marţi, 11 aprilie, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Acestea totalizează 7,75 miliarde de lei, potrivit CFR Infrastructura.
“Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA și Asocierea S.C. AREX LIDER COMPANY S.R.L., S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. și 3TI PROGETTI ITALIA-INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A au semnat ultimele două contracte, în valoare totală de 29.142.313,18 lei, fără TVA, pentru CONSULTANȚĂ și SUPERVIZARE pe tronsoanele CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (lotul 1) și AGHIREȘ – POIENI (lotul 2), aferente obiectivului de investiții „ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR”.
Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe intervalul de stații CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ – POIENI, în lungime totală de 66,94 km, de la km 500+749 – km 531+160 (lotul 1), respectiv km 531+160 – km 567+690 (lotul 2), iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni, pentru fiecare. Valoarea contractelor de consultanță și supervizare pentru LOTUL 1 CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ este de 13.383.766,55 lei, fără TVA, iar pentru LOTUL 2 AGHIREȘ – POIENI este de 15.758.546,63 lei, fără TVA”, anunţă CFR Infrastructură într-un comunicat, pe pagina de Facebook.
Potrivit comunicatului, OBIECTIVELE FEROVIARE incluse în proiectul de electrificare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor sunt:
- electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h;
- modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe
- reabilitarea a 5 tuneluri feroviare
- 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate
- modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire
- construcții de clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea
- construcții de clădiri de exeploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea,dar și în Hm Ciucea, Hm Lacu Crișului, Hm Butan
- modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel
- sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
- lucrări specific protecției mediului.
SCOPUL GENERAL al implementării proiectului este:
- reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare;
- îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului feroviar;
- îmbunătățirea conectivității rețelei feroviare;
- reducerea la minimum a impactului negativ asupra mediului (traversări de arii protejate, schimbări de categorii de folosinţă a terenului, riscul privind schimbări climatice etc.), cât şi a impactului negativ asupra populaţiei şi asezărilor umane.
- asigurarea interoperabilității prin implementarea STI; în special în ceea ce privește: sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă;
- confortul și siguranța pasagerilor, prin montarea sistemelor de sonorizare și avizare a publicului călător, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montare instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică.
Sursa foto: CFR Infrastructura – Facebook