Aplicaţii digitale pentru activităţile de învăţare, în sprijinul Grădiniţei Speciale Cluj-Napoca

Grădinița Specială din Cluj-Napoca, unitate de învățământ subordonată Consilului Județean Cluj, este beneficiara unui proiect cofinanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, Acțiune Cheie 2 – cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, cu titlul ,,Digital Approaches at SEN Education - SENdata“.

Potrivit CJ Cluj, acest parteneriat strategic, realizat cu instituții de învățământ special din Serbia, Portugalia, Turcia, Letonia şi Lituania, prevede crearea unei baze de date la nivel internațional în care copii, părinți și specialiști pot găsi aplicații gratuite, potrivite pentru a fi folosite în activitățile de învățare. Utilizarea tehnologiei digitale, a aplicațiilor digitale în activitățile instructiv-educative și terapeutice crește gradul de implicare a copiilor prin valoarea motivațională pe care o poartă tehnologia însăși și contribuie la facilitarea accesului la educație.

“Ultima și cea de a șasea mobilitate a proiectului a avut loc la Grădinița pentru copii cu nevoi speciale ”Huma Hatun” Ozel Egitim Anaokulu din Bursa, Turcia, în perioada 5-9 iunie 2023. În acest interval, pe lângă alte activități specifice muncii cu copii cu cerințe educative speciale, au fost prezentate, evaluate și selectate aplicațiile digitale pe domeniul de dezvoltare motorie și au fost organizate, de asemenea, traininguri pentru participanți.

Într-o perioadă în care accentul se pune pe digitalizarea învățământului, proiectul ,,Digital Approaches at SEN Education - SENdata” își dorește crearea de conținut educațional, accesibil persoanelor cu nevoi educaționale speciale, precum și să fie un sprijin pentru profesioniștii din sfera educației speciale.

Competențele și cunoștințele dobândite în domeniul utilizării tehnologiei contribuie la îmbunătățirea abilităților profesionale ale cadrelor didactice în munca cu copiii cu dizabilități.

În urma participării la activitățile de predare/învățare/formare transanționale au fost îmbunătățite cunoștințele și abilitățile de comunicare în limba engleză, a fost lărgit orizontul profesional și cultural, ceea ce favorizează comunicarea și realizarea de parteneriate cu specialiști din UE în vederea asigurării de șanse și oportunități egale de învățare copiilor cu dizabilități”, a transmis CJ Cluj.