A început electrificarea liniei ferate în Ungaria.Tronsonul Cluj-Napoca - Episcopia Bihor se lasă așteptat

Autoritățile din Ungaria au lansat o investiție în infrastructură feroviară care va completa proiectul privind electrificarea liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Acest tronson feroviar de 54 km, în apropierea graniței cu România, de la 1 ianuarie 2023, locomotivele electrice vor tracta garniturile de tren cu o viteză de 100 de km/oră.

Astfel, dacă electrificarea la vecinii de la vest va fi gata în ceva mai mult de doi ani, la noi, electrificarea segmentului feroviar, la graniță se lasă așteptată până în 2026, potrivit promisiunilor făcute de Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

De altfel, tronsonul feroviar din care face parte această secțiune se află în continuarea Magistralei 300 a Căilor Ferate Române (CFR) București – Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. La mijlocul lunii februarie, Lucian Bode a semnat un acord cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea şi Arad, privind susţinerea proiectului în valoare de 7,3 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 1,5 miliarde de euro. De asemenea, termenul de finalizare a investiției a fost anunțat pentru anul 2024. În luna august însă, ministrul „a revenit” și a mai adăugat doi ani.

„În ceea ce privește modernizarea Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, 1,5 miliarde de euro este valoarea acestui obiectiv. Aici, noi credem că vom finaliza documentația până la sfârșitul anului, iar anul viitor vom semna contractul de execuție și vom finaliza acest obiectiv până în 2026”, a încheiat Lucian Bode.