Şcolile şi instituţiile de învăţământ care prezintă risc crescut în caz de cutremur, potrivit expertizărilor realizate, vor intra cu prioritate într-un proces de consolidare şi reabilitare printr-un program guvernamental, s-a stabilit în şedinţa Comitetului interministerial pentru analiza de risc seismic care a avut loc, marţi, la Palatul Victoria, sub coordonarea Premierului Nicolae Ciucă.
Potrivit unui comunicat al Guvernului, în cadrul reuniunii a fost luată decizia ca până vineri, 24 februarie, Ministerul Educaţiei să sprijine autorităţile locale să identifice soluţii pentru relocarea în spaţii sigure a copiilor care îşi desfăşoară în prezent activitatea în clădiri încadrate în categoria de risc seismic I, ca urmare a expertizărilor, clasificărilor şi verificărilor.
"Urmare a actualizării în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România, de către unităţile de învăţământ, a situaţiei clădirilor aflate în risc seismic I, a rezultat faptul că 39 de clădiri aparţinând unităţilor de învăţământ sunt încadrate în categoria de risc seismic I. Dintre acestea, 21 sunt clădiri în care se desfăşoară, în prezent, activităţi şcolare, 15 având destinaţia săli de clasă sau laboratoare, restul având alte destinaţii (cămin, sală de sport). Şcolile şi instituţiile de învăţământ care prezintă risc crescut în caz de cutremur, potrivit expertizărilor realizate, vor intra cu prioritate într-un proces de consolidare şi reabilitare printr-un program guvernamental ce va fi aprobat de Guvern. În cadrul Comitetului interministerial s-a stabilit ca mâine, în şedinţa de guvern, să fie analizat, în primă lectură, proiectul de ordonanţă de urgenţă privind aprobarea acestui program guvernamental", se arată în comunicat.
În cadrul întâlnirii, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat lista clădirilor încadrate în clasa de risc seismic I şi a menţionat care dintre acestea sunt, în prezent, folosite.
"O parte din inspectorii şcolari din judeţele în care se află clădiri încadrate în clasa de risc seismic I şi în care se desfăşoară activităţi didactice au anunţat ministerul, în cursul zilei de azi, că deja au fost identificate soluţii pentru relocarea elevilor. Inspectoratele şcolare au termen până miercuri, 22 februarie, pentru a identifica, împreună cu autorităţile locale, soluţii de relocare", a declarat Deca, potrivit Agerpres.
De la ultima actualizare a informaţiilor în SIIR, din luna septembrie a anului 2022, din cele 118 clădiri declarate de conducerile unităţilor de învăţământ ca fiind încadrate în RSI, unele au urmat programe de consolidare, iar altele sunt, în prezent, în conservare, nefiind folosite.