Proiectul Centurii Metropolitane se realizează în două etape. Prima etapă a Centurii Metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida. În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a fost invitatul unei emisiuni de la Napoca Live. Acesta a declarat că lucrările pentru primul tronson al Centurii vor începe anul viitor.
“Dacă la primul tronson lucrările pot să înceapă anul viitor, pentru că deja ordinul de începere a lucrărilor a fost dat şi se lucrează la partea de proiectare, la al doilea tronson termenul de proiectare, conform contractului şi licitaţiei, este de 8 luni. După ce se încheie procedura de licitaţie urmează să îşi constituie garanţia şi să mergem mai departe cu semnarea contractului, cu darea ordinului de începere a lucrărilor şi să înceapă partea de proiectare. Cel mai devreme aş spune în toamnă. Studiul de fezabilitate pe care noi l-am comandat şi l-au făcut specialiştii a intrat foarte în detaliu şi va ajuta la partea de proiectare. Vom vedea pe parcurs. Suntem în grafic şi cu partea de exproprieri a terenurilor pentru că noi ne-am dus în paralel. Este încă timp suficient pentru a putea să închidem şi această procedură. Avem o provocare mai mare pentru că trebuie să trecem pe sub dealul Hoia, cu tunel pe sub dealul Hoia. Mai este încă o provocare în zona Bucium unde va fi un alt tunel. O altă provocare este traversarea Făgetului. Trebuie să facem trecerea Someşului cu pod. Sunt câteva provocări. Eu sunt optimist”, a declarat Tarcea.
Primarul Clujului, Emil Boc, anunţa în luna august 2023, că primul tronson al Centurii va fi realizat de Asocierea S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L. - S.C. ELECTROGRUP S.A. De asemenea, Boc anunţa luna aceasta că pentru tronsonul al doilea există un ofertant la licitaţie, acela fiind Asocierea CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX și Automagistral-Pivden.
Dan Tarcea a explicat la Napoca Live de ce a existat doar un ofertant pentru realizarea tronsonului al doilea.
“Acest PNRR nu este doar în România sau doar în Cluj-Napoca. Să nu credeţi că sunt zeci de firme care au capacitatea să facă o asemenea lucrare. Gândiţi-vă ce putere financiară trebuie să aibă o firmă astfel încât să poată să vină şi să susţină o investiţie care este de 1,1 miliarde euro. Acest PNRR este la nivelul întregii ţări. Sunt foarte multe loturi, fie de autostradă, fie de centuri care sunt scoase la licitaţie la nivelul întregii ţări. Gândiţi-vă cât a durat licitatia pentru acel tunel pentru Autostrada Transilvania. Lucrurile sunt mai complexe. În zona de construcţii avem probleme şi cu oamenii. Chiar dacă ar fi o companie care ar putea duce financiar aceste provocări de infrastructură, trebuie să aibă şi cu cine sa lucreze. Sunt şantiere peste tot în ţară. Sunt foarte multe lucrări care se desfăşoară în paralel. Pe toate şantierele se lucrează. Firmele sunt concentrate acolo”, a explicat Tarcea, la Napoca Live.