Tarcea, la Napoca Live: A fost lansată licitaţia pentru primul tronson din Centura Metropolitană

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a anunţat că vineri, 20 ianuarie, a fost lansată licitaţia pentru primul tronson din Centura Metropolitană.

“Ştim situaţia din trafic. Drumul de la Floreşti la Cluj-Napoca este cel mai aglomerat drum din România. Am început cu primul tronson al Centurii Metropolitane. A fost lansat vineri. Urmează să fie verificat. Este vorba de un tronson în care va fi lărgit drumul la 6 benzi, unde vor fi piste pentru biciclete şi benzi dedicate pentru mijloacele de transport comun. Acest drum va face mai facil şi accesul la Spitalul Regional. Rezolvăm şi accesul la Spitalul Regional. Este primul tronson de Centură lansat. Urmează ca în prima parte a anului 2023 să lansăm licitaţia şi pentru celelalte tronsoane”, a anunţat Tarcea, la Napoca Live, în cadrul emisiunii Talk Show Direct cu Lucian Danciu.

Centura Metropolitană:

- lungime: 42 km;

- 32 de drumuri de legătură;

- 26 km de bretele și noduri;

- 35 km de piste de biciclete.

Valoarea totală a centurii este de 1.409.270.111 euro.

Lucrarea se va executa în 2 etape.

Prima etapă a centurii metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida.

Valoarea lucrărilor din prima etapă este de 998.547.901 euro.

În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.

Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro.

Urmează derularea procedurilor legale pentru implementarea proiectului Faza I – Centura Metropolitană TR35, cuprinzând:

1. SECTOR CENTURA METROPOLITANĂ (km 14+747/ NOD 5 – km 38+418/ NOD 18): 23,67 km;

2. SECTORIZARE DRUMURI DE LEGATURĂ PENTRU CONECTIVITATE:

- Sector prioritar: Drum de legătură B4 - Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgență amplasat in localitatea Florești, care se realizeaza prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu cele 3 secțiuni:

o   B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km; 

o   B4.2 drum nou de acces la Spitalul Regional de Urgență,  în lungime L=4,301 km;

o   B4.3 modernizare drum existent între DN1 si B4.2/Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=0,332 km;

- Drum de legătură B3 - Drum de legătură TR 35 cu DN 1F în localitatea Baciu, spre Zalău, prin nodul rutier nr. 5 (km 14+847),  în lungime de L=7,18 km;

- Drum de legătură B5 - reconfigurare DN1 Calea Turzii, cu acces din nodul rutier 10, în lungime L=1,531 km;

- Drum de legătură B6 - Drum de legătură TR 35 cu Cartier nou Sopor, cu acces din nodul rutier 14, în lungime L=1,60  km;

- Drum de legătură B8 - Drum de legătură TR35 cu artera principală de circulație aferentă a două cartiere, cu populație cumulată de 160.000 locuitori, cu acces prin nodul rutier 9,  și girația de pe Strada Frunzișului, în lungime L=2,056 km;

- Centru de Întreținere și Coordonare km 24+500.