Din data de 27 ianuarie 2023, Supercom este firma care ridică gunoaiele clujenilor.
Clujenii au semnalat că gunoaiele nu se ridică, nu sunt tomberoane de gunoi pentru toate fracțiile menajere sau nu au fost înlocuite, în special în zona de case.
"Au început contractul în 27 ianuarie. Ei au avut o performanţă bună la salubritatea stradală, s-a făcut diferența la Cluj. Eu am avut o discuție foarte fermă și onestă cu ei, la început de mandat. Le-am spus că au un blazon câștigat în salubritatea stradală. Le-am spus: *Atenție că puteți să îl pierdeți cu salubritatea menajeră!*. Înțeleg că există probleme când treci, de pe o zi pe alta, pe întreg orașul la ridicarea gunoaielor și aveți perioada de grație de 2 săptămâni de zile pentru a aduce orașul la normalitate! M-au asigurat că vor reuși. M-au asigurat că sunt oameni responsabili. Există și acum câteva excepții, punctuale, dar gunoaiele se ridică. Lucrurile sunt sub control, dar nu la nivelul la care noi ne aşteptăm. Mingea este la ei în teren. Dacă nu reușesc în aceste 2 săptămâni să intervină, vor fi sancționați. Nimeni nu este mai presus de lege. Am încrederea că vor face ceea ce trebuie. Pe zi ce trece, sesizările se diminuează", a anunţat Primarul Clujului, Emil Boc, în cadrul emisiunii de la Napoca Live, Talk Show Direct cu Lucian Danciu.
Încheierea contractelor se poate realiza online, accesând website-ul www.supercom.ro și la următoarele puncte de lucru din municipiul Cluj-Napoca:
- Calea Dezmirului nr. 12
- Constantin Brâncuși nr. 18
- Calea Mănăștur nr. 97 (parter)
Orar: Luni-vineri: 8:00-17:00, Sâmbătă: 9:00-14:00
Pentru încheierea noului contract sunt necesare documentele:
- Copie Carte de identitate/Buletin identitate proprietar;
- Copie act care atesta calitatea de proprietar (Contract de vânzare-cumpărare /Extras CF nu mai vechi de 3 luni).
Supercom SA informează că Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Județului Cluj prevede obligativitatea utilizatorilor de a încheia contracte numai cu operatorul care are dreptul să presteze astfel de activități în aria teritorial-administrativă în care se află utilizatorul. Neîncheierea contractului cu operatorul autorizat pentru colectarea deșeurilor poate atrage sancțiuni pentru utilizatorii serviciului de salubrizare, prin aplicarea amenzii contravenționale în cuantum de 500-1.000 lei.
Pentru informații suplimentare puteți solicita detalii și clarificări la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., sau telefon Dispecerat Supercom 0264-271 009.
Factura per kilogram de gunoi
Noul operator va amplasa pubele smart în oraș, care vor cântări gunoiul, și astfel se va calcula cât are de plătit fiecare clujean în parte. Acest demers ar urma să încurajeze și mai mult colectarea selectivă a gunoiului, ținând cont și de faptul că stația de sortare a deșeurilor, proiect al Consiliul Județean, va fi dată în curând în folosință.
Cum se va calcula factura?
La case și la agenții economici, deșeurile vor fi cântărite din poartă în poartă, șoferul mașinii va elibera un bon în funcție de cantitate, care va fi atașat la factura lunară. La blocuri, deșeurile se vor cântări paușal, toate pubelele din zonă, iar împărțirea costurilor se va face la numărul de locuitori arondați arealului respectiv.