Primăria Cluj-Napoca lucrează la noul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Printre obiectivele cuprinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2021-2030 se numără extinderea rețelei de stații de încărcare pentru mașinile electrice în toate cartierele din Cluj-Napoca, precum și montarea acestora alături de cele destinate trotinetelor și bicicletelor electrice. Amplasarea a tot mai multe stații de încărcare pentru mașini electrice, după cum se menționează în PMUD, se justifică prin „interesul crescut din partea cetățenilor pentru calitatea aerului și mediu, precum și de către subvențiile generoase acordate de stat pentru achiziția vehiculelor electrice”.
În cadrul emisiunii din domeniul imobiliar moderată de jurnalistul Media9, Ionel Lespuc, Real Estate Agenda de la NapocaFM, arhitectul Mihai Racu a vorbit despre noul PMUD.
“În orice document strategic există un set de măsuri și proiecte care ar trebui să fie implementate conform strategiei pe termen scurt, mediu, lung. Mă aștept ca în noul PMUD să fie preluate și o parte din proiectele vechi. Ce m-aș fi așteptat să văd este extinderea liniei de tramvai. PMUD-ul vechi propunea extinderea și spre Florești și extinderea și spre Mărăști. Cred că sunt direcții bune.
Nici metroul nu va rezolva absolut toate problemele de trafic ale Clujului. Axa Nord-Sud are nevoie în continuare de autobuze. Ne mai putem gândi și la biciclete, pentru că dacă acum câțiva ani erau discuții că nu suntem la Copenhaga, Clujul are dealuri, acum sunt multe biciclete în Cluj care la ore de vârf urcă Calea Turzii mai repede”, a declarat arhitectul Mihai Racu.
În PMUD există și ideea ca troleibuzul să ajungă în Apahida. Arhitectul Mihai Racu a declarat că, “nu prea mai este mult de la ultima linie deja existentă, de pe Bulevardul Muncii sau cea de la Aeroport”.
Documentația privind Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Cluj-Napoca 2021-2030 poate fi consultată AICI.