Primăria Cluj-Napoca a anunțat că a fost activat Comandamentul central de deszăpezire, având ca responsabilități stabilirea traseelor pentru intervenție pe fiecare sector, supravegherea activității de deszăpezire și verificare a modului în care operatorii de salubrizare stradală își realizează sarcinile privind deszăpezirea și combaterea poleiului.
Activitățile de deszăpezire sunt executate în baza contractelor încheiate de către operatorii de salubrizare:
1. S.C. Supercom S.A. – sector 1 (Cartierele Mănăștur, Grigorescu, Gruia, Centru, Zorilor) acesta asigurand un număr de 24 utilaje specifice (solnițe echipate cu lamă / autobasculante pentru transportul zăpezii / încărcătoare frontale) și în acest moment un stoc de 900 tone sare și clorură de calciu 90 tone.
2. S.C. Brantner Servicii Ecologice SRL – sectorul 2 (Cartierele Mărăști, Gheorgheni, Iris, Dâmbu Rotund, Bună Ziua) – cu un număr de 22 utilaje specifice (solnițe echipate cu lamă / autobasculante pentru transportul zăpezii / încărcătoare frontale) și în acest moment un stoc de 300 tone sare și 6,8 tone clorură de calciu. Stocurile de sare și clorură de calciu vor fi completate în funcție de necesități.
Planul de deszăpezire pentru iarna 2024/2025 cuprinde 877 străzi, dar și alte zone administrate de municipalitate – parkingurile Moților nr. 1-3, Negoiu f.n., Mehedinți nr.58A, Primăverii nr. 20, Primăverii f.n., Primăverii nr. 8, Mogoșoaia nr. 9, Păstorului nr. 67-69, zonele Piața Unirii, Piața Mihai Viteazul, Baza Sportivă La Terenuri, Platoul Sala Sporturilor, Str. Băișoara nr. 1-3, Str. Fabricii nr. 4 cu Fabricii de Zahăr nr. 5, Str. Năvodari F.N., Piața Cipariu.
Telefon dispecerat: 0727.228.526
Pentru intervalul 01.11.2024-31.03.2025, Primăria Municipiului Cluj-Napoca a încheiat un contract cu Centrul Meteorologic Regional Transilvania pentru furnizarea serviciilor meteorologice (prognoze zilnice/săptămânale/avertizări).
De asemenea, Consiliul Judeţean Cluj informează pe drumurile judeţene situate în zona de munte circulaţia se desfășoară în condiţii de iarnă.
În acest context, pentru asigurarea unor condiţii optime de circulaţie, în cursul zilei de miercuri, 20 noiembrie, s-a acţionat pe 8 drumuri județene situate pe raza zonei Huedin (Lotul 1). Intervenția a fost realizată cu ajutorul a 9 utilaje. Tot în această zonă, în cursul nopţii şi al acestei dimineţi s-a acţionat pe 11 drumuri județene, cu 9 utilaje. În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate însumată de 160 de tone de material antiderapant.
Pe drumurile judeţene situate în zona Gilău (Lotul 2), în cursul zilei de ieri s-a intervenit, inclusiv prin revizii, pe 5 drumuri sau sectoare de drumuri judeţene, cu 3 utilaje. Tot în această zonă, în cursul nopţii şi al acestei dimineţi s-a acţionat pe 15 drumuri județene, cu 10 utilaje. În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate însumată de 150 de tone de material antiderapant.
Pe drumurile judeţene situate în zona Turda (Lotul 3), în cursul zilei de ieri s-a intervenit pe 3 drumuri judeţene, cu 4 utilaje. În cursul nopţii şi al acestei dimineţi s-a acţionat, inclusiv prin revizii, pe 11 drumuri județene, cu 8 utilaje. În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate însumată de 130 de tone de material antiderapant.
Pe drumurile situate în zona Gherla (Lotul 4), în cursul ultimelor 24 de ore s-a intervenit pe 9 drumuri judeţene, cu 2 utilaje. În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate însumată de 10 tone de material antiderapant.
Pe drumurile situate în zona Dej (Lotul 5), intervențiile specifice activității de iarnă în cursul ultimelor 24 de ore au fost de verificare a stării drumurilor și condițiilor de circulație, nefiind necesară folosirea de utilaje specifice sau de material antiderapant.
În continuare, se acţionează cu utilaje în vederea deszăpezirii şi cu materiale antiderapante pentru combaterea fenomenului de polei.
De asemenea, se efectuează revizii pe mai multe drumuri judeţene pentru verificarea stării părţii carosabile, urmând să se acţioneze în caz de necesitate.