Executivul a aprobat, joi, hotărârea privind înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC). Actul normativ a fost elaborat de către Secretariatul General al Guvernului (SGG), în colaborare cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, în calitatea sa de autoritate de stat în domeniile tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate.
Registrul aduce transparență sporită în administrația publică, permițând cetățenilor, mediului de afaceri și altor părți interesate să acceseze ușor și rapid informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice.
Centralizarea datelor de contact va facilita comunicarea și colaborarea între diferitele autorități și instituții publice, va elimina nevoia cetățenilor de a căuta informații pe diferite platforme sau site-uri și va elimina povara administrativă a interacțiunii pe cale separată cu sistemele IT ale diverselor autorități și instituții publice.
“Vorbim din ce în ce mai mult despre stimularea inovației și dezvoltării tehnologice și mai ales despre faptul că ne dorim ca serviciile publice să funcționeze într-un mediu digital avansat, prin implementarea și utilizarea celor mai recente tehnologii informatice.
Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, sunt esențiale în contextul digitalizării și al necesității de acces rapid la informații, dintr-o sursă sigură și unică. Înființarea unui registru de bază, în contextul interoperabilității, este un pas important pentru a asigura schimbul eficient de informații între diferite instituții și sistemele lor informatice. România se va alinia astfel rigorilor și directivelor europene privind accesul facil, digital și universal al cetățenilor la informațiile gestionate de instituțiile statului”, spune Mircea Abrudean, secretarul general al Guvernului.
Suportul tehnic al platformei contact.gov.ro va fi asigurat de către structura de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului.