Primarul Emil Boc a anunţat la NapocaFM faptul că, a fost desemnat un câștigător pentru licitația referitoare la ”lărgirea” stărzii Moților și crearea unei legături cu Sala Polivalentă în zona Platinia.
"Luni voi semna contractul pentru această lucrare, iar durata de execuție este de 18 luni, din care 15 execuția. Acea lucrare, pe lângă că va permite să eliminăm ambuteiajul din zonă, va crea și o legătură cu podul Garibaldi. Și vom putea implementa unele linii dedicate de transport în comun", a declarat Emil Boc la NapocaFM.
Prin P.U.Z se propune modernizarea şi dezvoltarea circulaţiei pe direcţia est-vest, Calea Mănăştur - Calea Moţilor (până la intersecţia cu str. Clinicilor) şi pe direcţia nord- sud, podul Garibaldi - strada Mărginaşă, în vederea devierii unei părţi a fluxului rutier în afara zonei centrale a municipiului Cluj-Napoca, cât şi realizarea de alternative la utilizarea autovehiculul personal, prin realizarea de piste de biciclete şi benzi dedicate pentru transportul public, sprijinind astfel reducerea congestiei traficului în zonă şi tranziţia către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon.
Calea Mănăştur:
- tronsonul str. Câmpului - str. Govora - se menţine ampriza existentă;
- tronsonul str. Govora - Calea Mănăştur nr.5: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate.În zona campusului USAMV se propune realizarea unei staţii de transport public, retrase faţă de circulaţie;
- tronsonul Calea Mănăştur nr.5 - Calea Mănăştur nr.1: 5 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă.
Calea Moţilor:
- tronsonul Calea Moţilor nr. 118 - Calea Moţilor nr. 124: 5 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;
- tronsonul Calea Moţilor nr. 100 - Calea Moţilor nr. 118: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate şi alveolă staţie de transport public pe latura nordică (în dreptul nr. 104-108);
- tronsonul Calea Moţilor nr. 94 - Calea Moţilor nr. 98: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;
- tronsonul Calea Moţilor nr.86 - Calea Moţilor nr. 92: 4 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
Str. Mărginaşă:
- tronsonul str. Mărginaşă nr. 1 - nr.3: 3 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
- tronsonul str. Mărginaşă nr. 5 - nr.17: 2 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
Artera de legătură între Calea Moţilor şi str. Uzinei Electrice: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate. Spre intersecţia cu Calea Moţilor sunt prevăzute 5 benzi auto, iar pe latura estică a arterei este propusă o piaţetă publică.
Strada Uzinei Electrice se menţine ampriza existentă;
În vederea realizării legăturii cu str. Uzinei Electrice, este propusă o străpungere, ”cu afectarea fondului construit de pe str. Ilie Măcelariu nr. 37 şi 39A, iar pentru realizarea piaţetei de pe latura estică a arterei de legătură Calea Moţilor - str. Uzinei Electrice, este afectat fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 120-124 şi parţial fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 118”, se mai arată în proiect.