Emil Boc, despre metroul clujean: ”Lucrarea aceasta este pentru eternitate, nu e ca și cum ai face o casă sau un coteț pentru animale”

 

Primarul Clujului Emil Boc a răbufnit marți, la ședința Consiliului local, la adresa celor care critică proiectul metroului, și a avansat data de 24 iulie ca zi în care vor începe efectiv lucrările la acest obiectiv uriaș al municipalității. Astfel, potrivit edilului, lucrările vor demara cu execuția grinzii de ghidaj pentru pereții mulați, iar pe 11 august va debuta execuția propriu-zisă a puțului de lansare, adică săpătura unde vor fi coborâte utilajele care care vor fora galeriile subterane ale metroului

„Evident contractul de finanțare este un temei legal pentru a porni lucrările. Cei care lansau prin presă tot felul de afirmații alarmiste că nu are contract de finanțare, nu are autorizație de construcție, pot să spună ce doresc ei. Noi suntem cu faptele, ei sunt cu vorbele, asta e diferența. N-au crezut nici că vor veni cârtițele vreodată. Când au venit au spus, no, stați acuma că nu se vor începe vreodată lucrările. Ei bine, uite că încep, dar după pașii legali. Noi nu putem lucra după ce se alarmează unii sau alții. Lucrarea aceasta este pentru eternitate, nu-i făcută pentru un an de zile. Cum îți faci o casă sau un coteț pentru animale sau un coteț pentru cățel.

Să ne înțelegem, lucrările acestea sunt de altă amploare și la altă dimensiune se lucrează. Mai ales în contextul în care s-a schimbat, repet, ordinea de începere a secțiunilor. Asta înseamnă o mutare logistică impresionantă de lucruri. Ai fost pregătit să începi pe un tronson, trebuie să începi din cealaltă parte, pentru că, repet, Ministerul Sănătății ne-a cerut expres printr-o adresă să corelăm cu lucrările de la Spitalul Regional de Urgență. Și evident, ar trebui să se facă această corelare. Numai până în prezent v-am dat numărul de avize, 35 de avize, vă dați seama ce înseamnă asta, să muncești să le obții și să le poți corela cu celelalte lucrări”, a spus Emil Boc în ședința Consiliului Local.

Emil Boc a mai ținut să precizeze că se lucrează în paralel la toate cele șapte stații prevăzute în prima etapă a proiectului și că proiectul se află în grafic, urmând ca lansarea mașinilor de forat să marcheze o accelerare semnificativă a ritmului lucrărilor.